יום שישי, 8 בנובמבר 2013

עשרת ימי תשובה שהובילו לגוש חוסם נגד לחיאני - כתבתו של מוטי בוסקילה עורך עיתון השבוע בחולון בת-ים





עשרה ימים חיכו ראשי תנועת שס בבת- ים, בנימין אלחרר ורפאל ברנז לטלפון מראש העיר הנבחר שלומי לחיאני. משלא קבלו זימון לפגישת משא ומתן קואליציוני, נענו השניים לבקשתם של חברי מועצת העיר אלי יריב וששון אליהו, והצטרפו לגוש החוסם אותו יזמו השניים, לאחר שסיעות ישראל ביתנו ומרצ חברו אליו מיד לאחר הבחירות.

מיד בתום ספירת הקולות, כשהבינו אלחרר וברנז כי תנועת ש"ס תהיה הסיעה הגדולה ביותר במועצת העיר, אחרי מפלגתו של לחיאני, היו השניים בטוחים שהם הראשונים שיקבלו את הטלפון מלחיאני, אך לאחר שבוע של המתנה, הבינו כי נציגיו של ראש העיר כבר שוחחו עם כל הסיעות, ואת ש"ס זנחו.

"הבנו שלא רוצים אותנו בקואליציה, למרות שאנחנו הסיעה השניה בגודלה, ולמרות ההישג הגדול שתנועת ש"ס השיגה בבת-ים, נציגיו של ראש העיר העדיפו לפנות לשאר המפלגות, ואיתנו לא טרחו ליצור קשר", אומר בנימין אלחרר ומוסיף: "להיפך, הלכו והבטיחו לשאר המפלגות שאנחנו נישאר באופוזיציה. בשלב הזה הבנו שמנסים למחוק את תנועת ש"ס, והחלטנו להיענות להצעת ראשי המפלגות, לחתום על בלוק שימנע מלחיאני מלהקים קואליציה".

שעה ספורה לפני שהגיעו למסיבת העיתונאים שכונסה בנושא, החליטו אלחרר וברנז להגיע ביוזמת חבר משותף להפגש עם ראש העיר שלומי לחיאני, ולהודיע לו כי בכוונתם לחבור לגוש החוסם. "למרות הכל אנחנו אנשים רציניים. ידענו מה הכיוון של ראש העיר, אך תנועת ש"ס לא משחקת את המשחק הזה. אנו שליחי ציבור, לכן החלטנו בצעד של כבוד לשליחות, להגיע מיוזמתנו לשלומי לחיאני ולהודיע לו כי פנינו לגוש החוסם. במעמד הזה לחיאני כן היה מוכן לדבר, אך מבחינתנו כבר היה מאוחר מידי. חתמנו על הסכם קואליציוני, והחתימה שלנו היא מילה של אמת. לא זזנו מדעת תורה, וכן לא עשינו צעד אחד מבלי להתייעץ עם יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי. אנחנו מאחלים לראש העיר הצלחה בהמשך הדרך", אומר רפאל ברנז.

למרות כל המשקעים, אלחרר וברנז סרבו לחתום על ההסכם עם חברי הגוש החוסם, עד שאלו ימחקו מההסכם את הסעיף בו חייבים כל החברים להצביע להדחתו של ראש העיר שלומי לחיאני. אלחרר וברנז הסבירו לחברים הנוספים, כי למרות כל מה שעוללו להם, תנועת ש"ס במהותה לא מדיחה שום אדם באשר הוא.

מה המשמעות של הגוש החוסם?

אלחרר: "מדובר ברוב במועצת העיר. במקרה שלנו מועצת עיריית בת-ים מאגדת בתוכה עשרים וחמש חברי מועצה, לראש העיר יש שנים עשר חברים, ולנו יש שלושה עשר. ככה שכל הצעה לסדר שתועלה, אנחנו נוכל לשלוט בתוצאותיה. הגוש החוסם ימנה סגנים, ראשי ועדות וכו'. נעבוד בשיתוף פעולה מלא, ונעשה הכל לטובת תושבי העיר".

מה תקבלו במסגרת ההסכם שחתמתם עם חברי הגוש החוסם?

ברנז: "נקבל את כל מה שהציבור שלנו מייחל לקבל בזכות. אנו לא מעוניינים לפרסם כרגע את ההסכם, משום שאין הברכה מצויה אלא בדבר הסמוי מן העין. אני מאוד שמח שכל המפלגות השותפות שלנו, חתמו על ההסכם, כל צד מבין את הצד האחר. יש עוגה, כל סקטור יקבל את מה שהוא צריך. אבל אני יכול להבטיח שההסכם מתקן עוולות רבות, והציבור שלנו יוצא לדרך חדשה".

אין סיכוי שראש העיר יצליח להעביר לצידו חבר מועצה אחד?

אלחרר: "הגוש שלנו חזק, מאוחד ועובד בשיתוף פעולה מלא. היום יש חוק שכל חבר מועצה שיפרוש ממפלגתו, לא יוכל לקבל תפקיד מפתח, כמו סגן ראש עיר וכדומה. אך מעבר לזאת, כל מה שראש העיר יכול להציע אנו גם מציעים, ואף יותר מזה. מה עוד, שהפעם כל המפלגות מורכבות מאנשים רציניים, וגם הם מבינים שהם הולכים לקדנציה טובה. מעבר לזאת, אינני אפוטרופוס של שום חבר מועצה, אנו אחראים אך ורק לחברי תנועת ש"ס, ואני מאחל לכל המפלגות אחדות כמו שיש אצלנו. רפאל ברנז, אברהם בן זקן, שמעון כהן סבן ואנוכי, עובדים בשיתוף פעולה מלא, בחברות, מתוך הבנה שאנו כולנו שליחים נאמנים למרן הגר"ע זצ"ל, יש לנו מטרה אחת, לשמח את הציבור שלנו, ולהיות להם שליחים נאמנים".

מה המטרות העיקריות שלכם בקדנציה הנוכחית?

ברנז: "בראש ובראשונה אנו רוצים להגיע למצב בו בני התורה יקבלו כל מה שמגיע להם, שיהיה שיוויון אמיתי. גם אנחנו משלמים ארנונה, גם אנחנו משלמים מים, לכן מגיע לנו מה שמגיע לכלל הציבור. ברגע שישפצו בית ספר ממלכתי, ישפצו גם תלמוד תורה, ברגע שיעבירו תקציב נהיה בפנים חזק, בדיוק כמו שמגיע לנו. הקדנציה האחרונה, היתה קשה מאוד מבחינת הציבור הדתי והחרדי. בכל הקדנציה לא שיפצו את תלמודי התורה, לא פתחו בית ספר נוסף, לא פתחו סמינר לבנות, לא פתחו ישיבה קטנה, לא שיפצו את החוף הנפרד כמו ששיפצו את יתר החופים, וכן על זו הדרך. אנו כל החברים בתנועת ש"ס נדאג שהדברים ישתנו".

האם נפגעתם שלא פנו אליכם נציגיו של ראש העיר?

אלחרר: "נפגענו? בפוליטיקה אין מושג כזה של רגש, ראש העיר הטיל על אנשיו לנהל מו"מ קואליציוני, הם העדיפו להשאיר אותנו בחוץ, ומהשמים הפכנו להיות השחקן המרכזי. אנו מאמינים בני מאמינים שבורא עולם ינחה אותנו בדרך הנכונה. אבל בכל מקרה לא נפגענו, ואין בליבנו כעס על אף אחד".

ברנז: "בכלל לא נפגענו. כבר לפני הבחירות אנשי לחיאני הצהירו שתנועת ש"ס תישאר באופוזיציה. זה לא סוד, הכל מתועד, אז אני לא מבין על מה כל הרעש. יש יו"ר לתנועת ש"ס, קוראים לו אריה דרעי, מי שיש לו איזה שאלה מוזמן לפנות ללשכתו. אנו רואים מול עיננו רק את הציבור שלנו, ונעשה הכל על מנת לדאוג להם".

אין תגובות: