יום שני, 11 בנובמבר 2013

כוחה של פוליטיקה: עלון 'שיחת הגאולה' הפך לעלון פוליטי?

 


השבת (פרשת ויצא) לראשונה בתולדות העלון ניכתב בו השבת מאמר בו משבחים את ראש העיר שלומי לחיאני ואת חבר מועצת העיר אורי בוסקילה על כינוס הרבנים בבניין העירייה.

עצם המאמר מעורר כמה שאלות.

א. מדוע עלון מכובד וחשוב מכניס פוליטיקה? למה? לא חבל?

ב. מה שעורר עוד תמיהה גדולה שלפני כחודש בדיוק, בג' חשוון תשע"ד, נלקט רועה נאמן מרן זצוק"ל כולם כאבו את הצער והאבל שירד לעם ישראל כל עלון או עיתון כל מקומון הזעיר ביותר כיבד בכתביו את מרן פאר הדור זצוק"ל. עקב כך היה קשה לנו מאוד לראות עלון שבועי חב"די שנוהג להביא כל ידיעה או עצרת שמסמלת את עם ישראל ואת הקשר שלו לארץ ישראל מתעלם מההלויה ההמונית כ800,000 איש דבר שלא עובר בעיין. בפרט שמרן פאר הדור זצוק"ל היה המרא דאתרא הראשון לציון דארץ ישראל ממקימי הארץ ומשומריה.

היום (ב') נודע לנו שפנו מספר גורמים וקוראים לעורכים ונאמר להם שהעלון מודפס מראש ואיזכור על מר"ן זצ"ל יהיה בעלון הבא...  מה שבסוף לא היה ולא ניברא.

כידוע עורך העלון הוא הגאון הגדול הרב זימרוני ציק שליט"א מי ששליחו של הרבי כבר 30 שנה בעיר בת ים על אף המחלוקות והאי הסכמות עם הנהלת חב"ד הארצית מחזיק הרב זימרוני ביד רמה בקהילה הבת ימית ומביא את דבר המלך לבת ים בכבוד.

אלא שבשבועות האחרונים נקלעה ארץ ישראל לבחירות מוניציפליות וכמאמר הרבי מילובאוויטש תמיד חב"ד הולכת עם המפלגה החרדית ששומרת על עקרונות ארץ ישראל.

הפלא הוא שבבחירות בחר הגאון הגדול הרב זימרוני שליט"א ללכת עם מפלגת 'הבית היהודי'.

מתפללים בחב"ד טוענים שהרב שליט"א קיבל איומים והפחדות על המתחם שקיבל מהעירייה.

טוב. קיבלנו את הטענה.

אבל כעת אנו אחרי הבחירות וברוך השם תנועת ש"ס הביאה לעיר 4 מנדטים מכובדים (כמעט 5 מנדטים) ונחתם הסכם עבודה עם כל מפלגות העיר להמשך עשייה ברוכה בעיר בת ים למען התושבים וברוך ה' מה שמעניין את תנועת ש"ס זה חינוך חרדי ופעילויות למען התורה ושמירת הסטטוס קוו.

אז מדוע הרב זימרוני בחר לפרסם בעלון הארצי שמתרחק ממעשים פוליטיים שלא קשורים לארץ ישראל ולעם ישראל והדגיש בשער העלון (!!!) את מעשי ראש העיר וראש 'הבית היהודי' בעיר כאילו כביכול הביאו לאחדות בין הקצוות בעיר וכו'.

בא זמן שעצם הכינוס הזה הוא פילוג הכי גדול שיש, שהרי לא הזמינו את כל רבני העיר... ולא את בנימין אלחרר ורפאל ברנז...

וכאן שואל הבן: כשמרן זצ"ל נלקט מאיתנו לא דאגתם לכתוב שום איזכור!!!

אבל כששלומי לחיאני ואורי בוסקילה ערכו כינוס למקורבים הרבנים (דמתקראי רב. אבל לא בר אסמכתא) לא שכחתם לרשום בשער? ועוד להספיק לעלון הראשון שיצא באותו שבוע? זה אפילו שמרן מו"ר עט"ר מאור ישראל רבנו עובדיה יוסף ניפטר לא הוזכר שום מאמר שום כלום. התעלמות מוחלטת! וכאן שמגיע לפוליטיקה מזכירים?

ממש חילול ה'. לא מכובד ולא יפה.

מקורבים להוצאה לאור טוענים שהמאמר נכתב אחרי לחצים גדולים על מערכת משום שעיריית בת ים עוזרת מאוד לגנים של חב"ד.

נו נו. אם זה כך... למה להכניס בעלון? תוציא פלייר ניפרד ותשבח את העיירה.

למה להפוך העלון התורני לפוליטי? לא חבל?





אין תגובות: