יום שלישי, 5 בנובמבר 2013

פרק בהלכות מידות דרך ארץ וכבוד: הראשל"צ הגר"י יוסף סיים עצרת לקראת השלשים לאביו, ומיד עלה לירושלים לשמח חתן וכלה - תמונות בלעדיות

 


אמש (א') נערכה חתונת בתו של הגאון רבי אליהו בר שלום שליט"א מח"ס משפט הכתובה, ובנו של הגאון הגדול חכם יוסף בר שלום שליט"א רבה של בת-ים. אל השמחה הגדולה שנערכה במלון "שערי ירושלים" הגיעו ראשי ישיבות, חברי בי"ד הגדול, רבני ערים, ואישי ציבור חשובים מהעיר בת-ים ומחוצה לה. קהל רב השתתף בשמחה הגדולה, ובחלקו הצטופף בכניסות האולם מחוסר מקום.

אלא שבשעה 23:40 חדלה פתאום התזמורת מלנגן, וכל האולם עמד על רגליו. היה זה כשהראשל"צ והרה"ר לישראל הגר"י יוסף שליט"א נצב בפתח האולם. הוא השתתף בעצרת מרכזית בעיר חולון לקראת השלשים של אביו מרן זיע"א, ומשחזר לירושלים הורה לנהגו בהפתעה "סע למלון שערי ירושלים".

בהופיעו בפתח האולם, כאשר התזמורת דוממת לכבודו, חרדו כל המשתתפים לקראתו. אבי הכלה הכריז בפני הכל: "עד עכשיו למדנו וידענו את גודל תורתו של מרן הראשל"צ. כעת הננו לומדים פרק חדש, והוא הלכות דרך ארץ, כיצד רבנו הגדול, בתוך השלשים ואחרי מספד לקראת השלשים, אינו שוכח  לשמח חתן וכלה, וטורח לעלות אל האולם". פרק זה יזכר וילמד עוד לשנים ארוכות.

מפאת השלשים לא נכנס הראשל"צ אל תוך האולם, ותיכף התארגן סביבו ריקוד ספונטני בפתח האולם, בשירה אדירה של "צהלי ורוני יושבת ציון כי גדול בקרבך קדוש ישראל".

לאחר מכן בירך הראשל"צ בחמימות רבה את אבי הכלה ואת אבי החתן (הרב קצין), וכאשר שמע כי הכלה, בוגרת סמינר ליטאי, קבלה על עצמה כיסוי ראש במטפחת כדין, התרגש מאוד, וביקש לברך אותה. תיכף הובאה לפניו הכלה כששובל של עשרות נשים מלוות אותה. הרב ניגש לעברה והמטיר עליה ברכות במשך דקות ארוכות, כשהנשים מאחור מוחות דמעה. ההתרגשות היתה רבה והמעמד גדול מאוד.

למדנו פרק שלם, בהלכות עידוד, כבוד, ודרך ארץ, שיסופר עוד לדורות!.

 
הרב אליהו בר שלום. הרב יהודה דרעי. חכם שלום כהן והחתן

החתן מקבל את ברכת הרשל"צ

הרשל"צ מברך את אבי הכלה הרב אליהו בר שלום

 

אין תגובות: