יום חמישי, 2 במאי 2013

גן העיר: בית כנסת המריבה

 
 
לפני קצת יותר משנתיים, עת הושלמה בנייתו של מתחם מגורים המפואר בשכונת "גן העיר" בבת-ים, החלה הסאגה סביב בנייתו של בית הכנסת החדש בשכונה.
לטענת הדיירים החדשים, לפני מספר שנים, כאשר הוגשו לאישור העירייה התוכניות לבניית השכונה, הובטח לרוכשי הדירות הפוטנציאליים, לדבריהם, כי העירייה תדאג לפינוי מבנה בית הכנסת מהמקום. אולם בפועל המהלך עדיין לא קרה.
 דיירי הבניין הסמוך טוענים שמאחר ובית הכנסת לא פונה, לא יכלה החברה שבנתה את המתחם לספק לכמה עשרות דיירים חנייה תת קרקעית, שאמורה להיבנות בשטח עליו ניצב המבנה.
כתוצאה מכך טוענים הדיירים, כי כל סביבת הבניין, מוקפת בעשרות מקומות חנייה, בו בזמן שעל פי התוכניות המקוריות היה אמור להיות שטח ירוק, כולל מדשאה וגינה לרווחת התושבים.
אחד מדיירי הבניין, טוען שהדיירים קיבלו לפני יותר משנה הבטחה כי בית הכנסת יפונה,
אך דבר לא קרה מאז, "זה בלתי נתפס. פנינו למהנדס העירייה ולמהנדס המחוזי, אבל הרשויות לא מצליחות לעשות כלום. אנשי בית הכנסת שפלשו לשטח מסובבים את כולם על האצבע. אנחנו יודעים שלאנשי בית הכנסת הוצעו חלופות אך משום מה הם דחו אותן".
מנגד, מתפללי בית הכנסת זועמים על המידע הלא נכון שמועבר לציבור. לטענתם הם כלל לא צד בעניין, שהרי עשרות שנים שהם מתפללים באותו מקום, הם לא זזו סנטימטר אחד ימינה או שמאלה. לטענת המתפללים, כל מי שמדבר סרה על בית הכנסת, עושה חילול השם, בפרט שהם לא עשו דבר וחצי דבר שאינו על פי החוק.
עיריית בת ים מסרה בתגובה: "בית הכנסת במתחם גן העיר מיועד לפינוי לאחר שייבנה בית כנסת חדש במתחם. העירייה מנהלת משא ומתן עם העמותה לחתימה על הסכם לפינוי בית הכנסת ובניית חדש. עם חתימת ההסכם והשלמת היתר הבנייה יחלו העבודות לבנייתו".

אין תגובות: