יום חמישי, 30 במאי 2013

אהבת ישראל: מעמד סיום הש"ס והוצאת ספרו החדש של הגאון הגדול הרב חיים רבי שליט"א

 

במוסדות ”עטרת חכמים” בעיר חולון, בראשות הגאון הגדול רבי חיים רבי שליט”א, התקיים מעמד כבודה של תורה לרגל צאתו לאור של ספרו החדש של הגר”ח ”הנהגות אהבת ישראל” ומעמד סיום הש”ס עין יעקב על ידי כולל פנסיונרים במוסדות. את המעמד פתח ראש הכולל הרה”ג רבי אליהו רבי שליט”א, בדברי ברכה למסיימים ולר”מ הרה”ג רבי בנימין נבול שליט”א.

נשיא המוסדות הגאון הגדול רבי חיים רבי שליט”א, עמד בדבריו על השמחה העצומה המלווה אותו בצאתו של כל ספר חדש לאור עולם, וציין יסודות מהספר ומהלקחים הנלמדים ממנו. כדוגמא הביא את האמור בפרקי הספר הראשונים בדבר אהבת ישראל שאינה תלויה בכישרונו או במעשיו של האחר, אלא אך ורק בהיותו יהודי.

בסיום דבריו שיבח את כולל הפנסיונרים והעומד בראשם שסיימו את הש”ס עין יעקב במסירות, ובהתמדה מדי יום הגיעו לשערי בית המדרש, וברכם בהצלחה בלימודם ובכל אשר יפנו. ספרו של הגר”ח חולק לתומכי התורה בישיבה שהשתתפו במעמד.

בתוך כך ולנוכח הגזירות הקשות הפוקדות את עולם התורה, במוסדות ”עטרת חכמים” יצאו כל אברכי המוסדות ליום תפילה בקברי הצדיקים בצפון. את היום פתחו בתפילת שחרית בציונו של רשב”י במירון, לאחר מכן יצאו לבית הקברות העתיק בצפת, שם העתירו על ציונם של קדושי צפת ובראשם מרן הבית יוסף והאר”י ז”ל.

את היום סיימו בציונו של רבי מאיר בעל הנס, שם פצחו בני הכולל שעה ארוכה בשירות ותשבחות לקדוש ברוך הוא. ראש הכולל, הרה”ג רבי אליהו רבי, הסביר את דעת אביו הגאון שליט”א בעניין בשיחה שמסר לאברכים בסעודת המצווה, ואמר שדווקא בגלל מצבה הקשה של הישיבה והירידה המשמעותית בתרומות מחו”ל, מממנים המוסדות יום תפילה ופעילות ללא השתתפות כלשהי מצד האברכים או התורמים, זאת משום אמונתנו הגדולה והחזקה בכוחן של התפילות לשפר את מצבה הגשמי והרוחני של הישיבה, ולהעלותה אל המסילה העולה בית אל.

כתב וצילם: יהודה דביר עיתון "יום ליום"


לכתבה מיום התפילה של מוסדות עטרת חכמים
 

אין תגובות: