יום חמישי, 30 במאי 2013

אחד על אחד: אפרים גלעד עם הרב שמעון שמואלי יו"ר איגוד בני התורה בת-ים


 
אחד על אחד עם אפרים גלעד
 
 
הרב שמעון שמואלי (30) אב ל-4

 

יו"ר איגוד בני התורה בת-ים.

 

רב בית הכנסת מאור-אל בעיר.

 

בוגר ישיבת חזון עובדיה בירושלים.

 

הברכה שריפאה את אמא

 
- איך נוצר איגוד בני התורה בבת-ים?
 
"אחרי שרכשתי דירה בבת-ים הזמנתי לחנוכת הבית את מורי ורבי ראש הישיבה הרב יצחק יוסף שליט"א לקבוע מזוזה בביתי. במהלך דברי התורה שהרב מסר לפתע הוא פנה אלי ואמר מול כל הסובבים.
 
"איך יתכן שבן תורה יגור בעיר חילונית כמו בת-ים? למה לא לגור בעיר חרדית? ותוך כדי דיבור המשיך ואמר שאם כבר באים לגור בעיר כזאת, מוטלת עלינו החובה לזכות את הרבים גם במסירת שיעורים וגם בארגון שיעורי תורה, וכבר מאז עלה במחשבה להקים לראשונה את איגוד בני התורה בבת-ים".
 
- עם מי אתם מתיעצים על כל נושא של הפעילות?
 
"מורי ורבי ראש הישיבה הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א. ומורי ורבי הגאון הרב חיים רבי שליט"א ראש מוסדות עטרת חכמים חולון. זכינו ששניהם תמיד נותנים לנו תמיכה ועידוד. דלתם תמיד פתוחה בפנינו לכל שאלה והתיעצות".
 
- מהיכן הגיע הקשר עם הרב חיים רבי?
 
"אחרי החתונה, כשסיימתי את לימודיי בישיבה הקדושה, אמרתי לראש הישיבה שאני לא רוצה להפריע לו בלימוד בכל שאלה שתתעורר. אז הוא אמר לי: "לך לרב חיים רבי בחולון, הוא חסיד גדול של אבא שלי, מה שיגיד לך תעשה". וכך היה. נכנסתי ללמוד בכולל עטרת חכמים. אימפריה של תורה. הכולל הגדול ביותר מאשדוד עד בני ברק. מעל 150 אברכים בני תורה. כולם חסידים של מרן. עם אש בעיניים.
 
"ומאז הערכתי את הרב. את הענווה שלו, המידות שלו והידע העצום בפסקי מרן שליט"א. מדהים.
 
"אחרי שנה שהייתי בכולל ביקשתי מהרב שיכניס אותי לקבוצה שעושים אצלו שימוש בהלכה. והוא מיד הסכים. בשימוש הרב לימד אותנו גם מראות, ובנוסף שיתף אותנו בשאלות אקטואליות הבאות מהציבור הכללי בכל הנושאים, והיה מחדיר בנו את ההשקפה הטהורה ודעת התורה בכל נושא ונושא. אני מודה לו כל חיי על הזכות הגדולה שזכיתי להסתופף בצילו".
 
- דוגמאות לפעילות?
 
"הבאנו לבת-ים את גדולי הרבנים לשבתות חיזוק. ראש הישיבה מורנו הרב יצחק יוסף שליט"א היה הראשון שהגיע. הבאנו לשבת חיזוק גם את הגאון הגדול הרב ראובן אלבז שליט"א ראש ישיבת אור החיים. הקמנו כנסי חיזוק לאברכי הכוללים בעיר פעמיים בשנה (עשרת ימי תשובה. ופסח).
 
הקמנו ביחד עם ידידי היקרים ר' עמי מימון ור' מוטי בוסקילה את "ועתה כיתבו לכם בת-ים" הצלחה ענקית כשעשרות אברכים כתבו תשובות בהלכה וקיבלו פרסים יקרי ערך בכנס ענק במעמד גדולי הרבנים. כמו כן הקמנו את שירת הבקשות בבת-ים".
 
- מה? גם בבת-ים יש שירת הבקשות?
 
"כן. במשך תקופה ארוכה לימדתי קבוצה של נערים (ללא תשלום) את שירת הבקשות, וכך לפני 3 שנים הקמנו את הבקשות הנודד...
 
- הנודד? משהו חדש שלא שמעתי עליו?
 
"רצינו להכניס את האווירה של שירת הבקשות לכל חלקי העיר ולא רק בצפון בת-ים. אז כל שבת בשבתו היינו נודדים לבית כנסת אחר, וכך נוצר מצב שהיו מגיעים מאות מתושבי בעיר כל שבת לבית כנסת אחר. וב"ה יש הצלחה גדולה ממש סיעתא דשמיא. ידידי החזן הגדול ר' דוד שירו הי"ו כל שנה שמגיע מארה"ב, אומר לי שהוא רואה בעיניו איזו התעוררות יש באזור שלנו בתחום הפיוטים".
 
- מה עיקר הפעילות שלך כרב בית כנסת?
 
"שיעורי תורה כמה שיותר. יש לנו מידי יום ביומו שיעורי תורה הלכה מוסר השקפה. יש לנו אפילו שיעור יחודי בנביא, שבמהלכו זכינו ללמד את הנביאים על הסדר. כעת אנחנו באמצע ספר יחזקאל, ספר מדהים ומרגש שממש תענוג ללמוד אותו.
 
- מה התוכניות לעתיד?
 
"שאלה קשה. יש הרבה. בעשייה הציבורית יש פרויקט שאנו עובדים עליו הרבה, אנחנו מחכים לכמה אישורים ואז נפרסם את זה בלי נדר...
בעשייה האישית – את כל השיעורי תורה שאני מעביר לציבור, אני מעלה על המחשב. השאיפה להוציא בקרוב את הכל בספרים אי"ה".
 
- רגע מרגש?
 
"לפני שנשאתי, התניתי עם רעייתי שתחי', שהבן השלישי (אחרי שמות ההורים) ניקרא לו על שם מרן מאור ישראל שליט"א. אני חושב שהרגע המרגש ביותר היה בעת שהתקיימה הברית במעונו של מרן שליט"א, ומרן ישב סנדק ואמר "ויקרא שמו בישראל?" המילים לא יצאו לי מהתרגשות... זה אחד הרגעים המרגשים בחיי שזכיתי להגשים משאלה שלבני יקראו "עובדיה יוסף"... על שם גדול הדור". 
 
- רגע עצוב?
 
"קשה לספר. זה קרה לפני 11 שנים בערך, הייתי בחור צעיר בישיבת חזון עובדיה, לפתע קיבלתי טלפון מהבית והודיעו לי שאמא שלי שתחי' חולה במחלה. ישבתי בחדר האוכל עם עצמי בוכה דמעות. הרגשתי שחרב עלי עולמי. לפתע ראש הישיבה יצא מהמשרד, ראה אותי יושב בחדר האוכל בוכה, ושאל אותי מה קרה? סיפרתי לו... הרב ממש היה בצער. ביקשתי מהרב בדמעות שיתפלל שזכות הזיכוי הרבים של ספרי הילקוט יוסף תעמוד לה ותתרפא. הרב בירך. וכך היה. היום אמא בריאה ב"ה עד 120 שנה".
 
- משפט לסיום...
 
"שנזכה להרבות כבוד שמים בעולם.
 
והכי חשוב שיהיה לנו סיעתא דשמיא. שיש סיעתא דשמיא – יש הכל!"
 
המדור פורסם בעיתון "יום ליום" (אקטואלי עמוד 8)

ערב שבת קודש פרשת שלח לך כ"א בסיון תשע"ג  (30.5.13)


אין תגובות: