יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

רפאל ברנז: "הקדנציה הבאה תהיה שייכת לילדי העיר"


ימים ספורים לפני תחילת קמפיין הבחירות שלו, משחרר ברנז הצהרה ראשונה לתקשורת, כשמבטיח שרוב התקציבים שהוא יצליח להשיג בקדנציה הבאה, יוקדשו לפעילות יומיומית לילדי העיר.
 
"כיום לצערי הרב אין שום פעילות ממשים לילדי המגזר החרדי. זאת בושה וחרפה. בו בזמן שפועלים ברחבי העיר עשרות רבות של חוגים, לילדים שלנו כמעט ואין שום חוג מקצועי על טהרת הקודש" אומר ברנז.
 
רפי, מה כן תוכל אתה לעשות למען הילדים?
 
"יש לי ברוך השם תוכניות רבות, מה שתכננו לעשות בעבר, נעשה בקדנציה הקרובה. אל תשכח שעצרו אותי בשיא הפעילות. הרי את מתנ״ס בית צדיק אני פתחתי בשנת 2003 , זה היה כתוב בהסכם הקואליציוני שלי עם ראש העיר, משום מה הפנו שם את כל המשאבים לטובת הציבור הדתי לאומי. עיני אינה צרה, חס ושלום, ההיפך הוא הנכון, לכולם מגיע, אבל גם לילדים שלנו".
 
בוודאי. יהיה חוג גיטרה. חוג דרבוקה. חוג קרב מגע, לא אלימות, התגוננות. חוג ציור מקצועי. עם כל הכבוד לכולם, לילדים נמאס מחוגי חזנות וטעמי המקרא, את זה הם לומדים בתלמוד תורה.
 
הילדים צריכים להתפרק בקדושה. חייבים לתת להם לעשות מה שהם אוהבים. אני הולך לפתוח להם חוג משחק, תיאטרון, ברמה הכי גבוהה. אם לילדים תהיה חוויה בכל יום, החיים שלהם יהיו הרבה יותר בריאים".
 
בשבוע שעבר שמענו אותך מדבר גם על תנועת נוער?
 
"נכון. בסיעתא דשמיא נקים תנועת נוער "בית יוסף", משהו תורני, פעילות דו שבועית, בכמה מוקדים ברחבי העיר. תבין טוב, לילדים טוב - להורים טוב, להורים טוב - בבית טוב. זאת שרשרת, אי אפשר לפרק חוליות".
 
ומה עם הבנות הצדיקות?
 
"לבנות יש לנו תוכניות נהדרות, לא יהיה להם רגע אחד משעמם. נפגשנו עם תנועת "בתיה", אני מקווה שנגיע להסדר שגם לבנות תהיה תנועת נוער בפעילות דו שבועית, ובנוסף גם בשבת.
 
 
שוב, גם לבנות לא מתאים שהפעילות שלהם מתחילה ונגמרת בשיעורי תהילים. הכל טוב, הכל חשוב, אבל גם הבנים וגם הבנות צריכים לעבור ילדות בריאה, ילדות עשירה. ובסיעתא דשמיא, אני מקווה להיות זה שיעשה להם נחת"
 
אתה באמת מאמין שזה אפשרי?
 
"אתה שואל אם אני מאמין?, זה יהיה הסעיף הראשון שלי בהסכם הקואליציוני. לא יעזור בית דין, הקדנציה הבאה תהיה שייכת לילדי העיר הצדיקים"

אין תגובות: