יום חמישי, 29 באוגוסט 2013

בחירות בצל הפחד: רבני העיר בת-ים התלוננו כי הם מאוימים ע"י פוליטיקאים, והוציאו מכתב תמיכה בתנועת שס

מאת: מרדכי בוסקילה

קמפיין הבחירות כמעט נמצא בעיצומו, ורבני העיר בת-ים קיבלו את הכח להודיע חד משמעית, כי אין הם מוכנים להגרר למחלוקות וללשון הרע, ורובם ככולם יתבטלו לפסיקתו של מרן הגר"ע יוסף, ויתמכו בתנועת שס בראשות בנימין אלחרר ורפאל ברנז.
 
מאז שהודיע יו"ר תנועת שס אריה דרעי, כי תנועת שס בבת-ים תרוץ באופן עצמאי, עברו הרבנים מכבש גדול של לחצים, ע"י פוליטיקאים רבים, אך בשבוע שעבר, שעות ספורות לאחר שיצאו ברנז ואלחרר מחדרו של מרן הגר"ע יוסף, פורסם ברחבי העיר מכתב תמיכה בתנועת שס, עליו חתמו כל רבני העיר.
 
"לאחר חרושת השמועות, החלטנו כולנו להתאחד ולהתבטל ביטול גמור בפני מרן מאור עיננו, הרב עובדיה יוסף, ולתמוך בכל כוחנו בתנועת שס בבת-ים, בראשות שלוחא דרבן, העוסקים בצרכי ציבור באמונה, בנימין אלחרר ורפאל ברנז. ואנו מבקשים מכולם, שלא להגרר למחלוקות, ולהשמע להוראותיו של מרן מאור עיננו מרן הגר"ע יוסף" נכתב במכתב שהופץ ברחבי העיר.
 
במכתב הדגישו הרבנים, כי מלבד פסיקתו של מרן הגר"ע יוסף, ידועה גם החלטתו הנחרצת של המרא דאתרא הרה"ג יוסף בר שלום, ושל הרה"ג המקובל הרב בניהו שמואלי, שקוראים לתמוך בתנועת שס בנשיאות מרן הגר"ע יוסף.
 
על המכתב חתמו כל רבני העיר וראשי הכוללים, כדוגמת: הרב שלמה בסו, הרב שלום דהאן, הרב ישראל לוגסי, הרב אברהם ישראל, הרב שי פרקש, הרב חגי לוי, והרב שלמה עטיה.
 
אחד הרבנים אמר: "היה ברור מאליו שנתמוך כולנו בתנועת שס. וכי מה חשבו להם הפוליטיקאים?, שאנו נתמוך בבית היהודי?, שנצא ח"ו נגד מרן הגר"ע יוסף?. אין אפשרות אחרת.
 
מה עוד שאנו כולנו אוהבים בלב ונפש את ברנז ואלחרר. שניהם בני תורה, שניהם אנשי עשיה. וגם אם יהיו כאלו שיגידו לתמוך במפלגה אחרת, זה יהיה מהשפה ולחוץ, מאחרי הקלפי כולם יבחרו בתנועת שס".
 
ראש כולל נוסף אף הגדיל וסיפר כי הוא נמצא תחת מטר של איומים:
"אחד הפוליטיקאים הבכירים בעירייה אמר לי חד משמעית, שאם אני לא יחתום לו על מכתב תמיכה, ואם אני לא יפעל בשבילו, זה יעלה לי ביוקר. בהתחלה פחדתי, אח"כ החלטתי בעצת רבותי ללכת עם האמת שלי עד הסוף. אנחנו חסידים של מרן הגר"ע יוסף. שמרן הגר"ע אומר משהו, ופוליטיקאי אומר משהו, אין בכלל שאלה. אנחנו כולנו נתמוך אך ורק בתנועת שס".
 
בנימין אלחרר: "שמעתי שאכן וישנם פוליטיקאים שמאיימים על רבנים, אנו לא ניתן שיפגעו ברבני העיר, לא יקום ולא יהיה. גם אני וגם רפי ברנז נפגשנו כבר עם כמה רבנים, כולם הבטיחו שיתמכו בנו, אני מבין אותם, הם מפוחדים, אבל הם אנשי אמת, הם יודעים שמרן הרב עובדיה יוסף אף פעם לא טועה. גם התלמידים שלהם בקשר איתנו. אנו לא רוצים מחלוקות ולא מלחמות, רוצים רק לקיים את פסיקתו של מרן הרב עובדיה".
 
רפאל ברנז: "לצערי הרב שיטת האיומים זה לא דבר חדש בבת-ים, זאת מערכת הבחירות השניה שהרבנים מאוימים. כואב לי על הרבנים שעושים להם כך. פחד פחדים לאיים על תלמידי חכמים. אחד אומרים לו שיזרקו אותו מהעיר, אחד אומרים לו שיתנקו לו את המים והחשמל, אחד אומרים לו שלא יעשו לו יותר הנחה בארנונה. בושה וחרפה. לאיפה הגענו?. אני אומר כאן חד וחלק, מי שיאיים על הרבנים לא ישאר רגע אחד בעיר, מקומו יהיה אחרי סורג ובריח. אני ובני הרגענו את הרבנים. חלקם הסבירו לנו שלא נתבלבל אם נראה או נשמע בשמם כל מיני דברים שונים ומשונים, ברגע האמת כולם יבחרו בתורה".

 
"נאמני מרן בוחרים שס"
 
בתחילת השבוע השיקו בני אלחרר ורפאל ברנז את קמפיין הבחירות שלהם תחת הסיסמה "נאמני מרן בוחרים שס". לכנס הגיעו עשרות פעילים נלהבים, ובתוך המטה היו כאלו שכבר החלו להרכיב קואליציות אותם היו רוצים לראות. "ממש חגיגה, זהו יום חג לבת-ים. לראות את רפי ברנז ובני אלחרר מחובקים, זוהי הבשורה הטובה ביותר. עצם האחדות בינם זהו הניצחון הגדול ביותר שלנו" אמר אחד הפעילים.
 
לאחר השקת הקמפיין, חילקו ברנז ואלחרר את העיר לחמישה אזורים, כשברקע ניתן היה לראות כמה פעילים ותיקים שהבטיחו לשניים לעבור בכל בית בעיר. "מה שיש לתנועת שס, אין לאף מפלגה בארץ, לפעילים שלנו יש מסירות נפש, אנחנו רואים רק את מרן מול העיניים. נעבור בית בית, אני בטוח שב"ה נהיה המפלגה הגדולה ביותר במועצת העיר" אמר גדעון שמעוני, מפעיליה הוותיקים של תנועת שס.
 
כמו כן, מיד לאחר חג סוכות, יגיע לעיר יו"ר תנועת שס, אריה דרעי, ויעבור בין הכוללים ובתי הכנסת לחזק את הרבנים והפעילים. עוד נודע, כי דרעי עצמו פתח מטה טלמרקטינג ענק בבית שמש, שם יעבדו מאה טלפניות עבור תנועת שס בבת-ים. הטלפניות יעבדו בשלושה משמרות, וכבר בערב ראש השנה יחלו לטלפן לכל תושבי העיר. דרעי עצמו אמר, כי כל הטלפניות הנ"ל יעבדו אך ורק לטובת תנועת שס בבת-ים, כשלשאר הערים בארץ יפתחו מטות דומים.

אין תגובות: