יום רביעי, 14 באוגוסט 2013

אריה חזרת הבית: ההצלחה הגדולה של חולון בת-ים ורשל"צ, שלושת הערים שמבחינת קולות, שוות לתנועת ש"ס מנדט לכנסת / טורו של מוטי בוסקילה עורך "השבוע בחולון בת-ים ורשל"צ"



 
אריה חזרת הבית
 
מאת מוטי בוסקילה עורך "השבוע חולון בת-ים ורשל"צ"
 
אין ספק שהבחירות הקרובות לרשויות המקומיות, שיערכו בעוד קצת פחות מחודשיים, יקבעו את עתידם של פעילי שס רבים ברחבי הארץ. אך מי שאמון על ניהול המערכה, ועל חלוקת הסמכויות לעסקנים המקומיים, זהו יו"ר תנועת שס, אריה דרעי, שגם בחלומות הכי שחורים שלו, הוא לא חלם עד כמה השטח אכול מחלוקות, מריבות, חרמות וגידופים, לא בין המפלגות השונות לבית תנועת שס, אלא מלחמות פנימיות, בתוך התנועה בכל עיר ועיר.
 
אך בשקט שאינו אופייני לתנועת שס בשנה האחרונה, הצליח אריה דרעי בשבוע שעבר, לסמן וי נוסף על אזור שלם בארץ, חולון, בת-ים וראשון לציון.         
 
שלושה ערים שמבחינת קולות, שוות לתנועת שס מנדט לכנסת. ואיש שטח מובהק כמו דרעי, יודע עד כמה תפקידי מפתח לנציגיו ברשויות המקומיות, יכולים לסייע לתנועת שס בבחירות לכנסת.
 
חולון
 
מי שעומד בשנים האחרונות בראש תנועת שס בחולון, חיים זברלו, היה בטוח שגם את מערכת הבחירות הקרובה הוא יעבור בהצלחה גדולה, ובשקט יחסי. אך היו גם כאלו שחשבו אחרת. ובאמת, בחודש האחרון החלו להישמע קולות הקוראים לדרעי לשנות את רשימת התנועה בחולון, שינוי רוחבי, שינוי גורף. דרעי שידע שבחולון הכביסה המלוכלכת תמיד נשארת בתוך הבית, הוריד לעיר האדומה את מנהל האזור, משה אילוז. "תרגיע את הרוחות, תקבץ את כולם, ותבהיר לכולם שזברלו נשאר יו"ר התנועה בחולון", אמר דרעי לאילוז. ובאמת, לילות רבים עשה משה אילוז בחולון, לילות לבנים, שלעיתים הלכו והשחירו, אך בסופו של דבר הדגל הלבן הורם, זברלו ממשיך לקדנציה נוספת, שקרוב לודאי תשאיר אותו איתן בתפקיד סגן ראש העיר, ובא לחולון גואל. וי ראשון לדרעי.
 
ראשון לציון
 
בראשון לציון הסיפור שונה, שם הקרב הוא לא בין רבנים, אלא בין שני עסקנים, אחד ותיק, איש שס מובהק, שליח ציבור מנוסה בעל תואר רבני, ומחזיק בתפקיד של סגן ראש עיר, הרב אריה כהן, איש מובהק של אריה דרעי, אך גם ברוב רובה של הקדנציה של אלי ישי כיהן כיו"ר התנועה בעיר היין. ומולו, חבר מועצה די חדש, קדנציה ראשונה במועצת העיר, האלטרנטיבה של אלי ישי, שמואל ג'מיל. קרב מייגע ניהלו השניים בקדנציה האחרונה, אך בסופה החליט אריה דרעי, כי מי שיכהן כיו"ר התנועה בקדנציה הקרובה, וכראש הרשימה, יהיה סגן ראש העיר הרב אריה כהן, שמצידו הבטיח לעשות הכל על מנת לאחד את השורות לקראת הבחירות. וי שני לאריה דרעי.
 
בת-ים
 
אם בחולון ובראשון לציון חשבתם שיש בלגן, כנראה שאתם לא מכירים את ההיסטוריה השס"ית בבת-ים. שם הכביסה המלוכלכת נתלית בכיכרה של עיר. אם לא היינו יודעים מה התרחש בשנים האחרונות בעיר, היינו בטוחים שהרוטציה היתה מתוכננת, קדנציה אחת כיהן בנימין אלחרר כיו"ר שס, קדנציה שניה החליף אותו רפאל ברנז, קדנציה קודמת היה פירוד, ועכשיו החליט אריה דרעי שרק הוא ישליט סדר בעיר שאולי מזוהה יותר מכל עם תנועתו של מרן הגר"ע.
 
זה לא סוד שבין אלחרר לברנז עברו כמה חתולים אפורים בשנים האחרונות, אך עוד לפני הבחירות האחרונות לכנסת, כשחזר דרעי לקדמת הבמה, ביקש מהשניים לשלב כוחות, שניהם גמרו ועשו, ניהלו יחד את מטה הבחירות, והצליחו להביא תוצאה טובה, מלבד אלפי הקולות, הצליחו גם להביא כפול קולות מהבית היהודי. נתון שהוכיח לכולם שבת-ים היא אכן מעוז של תנועת שס.
 
אך בחודשים האחרונים, גם ברנז וגם אלחרר שידרו לכולם שמי שמנהל את התנועה זהו דרעי בכבודו ובעצמו. שניהם ציפו לקבל את שרביט המלוכה בעיר מוכת המלחמה, אך דרעי, כאשף פוליטי מבריק, החליט שמה שהיה טוב לצמרת המפלגה בבחירות לכנסת, יהיה טוב גם לברנז ולאלחרר בכלל, ולעיר בת-ים בפרט.
 
ואכן, בהפתעה גמורה, החליט שלתנועת שס בבת-ים תהיה הנהגה משותפת, ברנז את אלחרר בע"מ, השני יהיה ראשון ברשימה, הראשון יהיה שני ברשימה, והעיר בת-ים צהלה ושמחה. היו עוד כאלו שטענו, כי בלי ראש אחד ושס תהפוך מתנועה למפלגה. אך דרעי, כאחד שמכיר את בת-ים מקטנות, הצליח בהסכם אחד, לקבץ מפוזרים, לדרבן את הפעילים, ולהשתיק את המקטרגים. החלטה המתאימה בדיוק לחודש אלול.
 
בשיחה ראשונה מאז שהוקלד ההסכם ההיסטורי על בלנק התנועה, החליטו ברנז ואלחרר, כי הדבר הראשון שעליהם לעשות, להרגיע את הרוחות. "אצלנו לא יהיו מחנאות. מי שלא יישר קו, מוזמן לעזוב עכשיו" אמרו השניים כל אחד לפעיליו. מי שיראה את שניהם עובדים יחד בימים האחרונים, יכול לטעות ולחשוב שהם עושים זאת יחד כבר שנים. מה שבטוח, וי נוסף יכול דרעי לסמן ביומנו הבלוי, וי גדול מאוד.
 
לסיכום הדברים
אז מה היה לנו, נציגים רבים, מחנאות, מחלוקות בין רבנים, מריבות בין עסקנים, ואריה דרעי משודרג, שהצליח להשאיר את אנשיו במקומות מכובדים בכל אחת מהערים.

אין תגובות: