יום שלישי, 4 ביוני 2013

מעניין למה כולם פונים לרפאל ברנז ולא לבנימין אלחרר ואורי בוסקילה???



בס"ד, ‏יום חמישי י"ד סיון תשע"ג
 
לכבוד מכובדנו הנעלה

הרב רפאל ברנז הי"ו

חבר מועצת העיר, ונציג הציבור החרדי

 
שלום וברכה,

הגיעו אילינו תלונות חמורות מאד לגבי חוף 'בת ים' הנפרד, ובמיוחד על העדר מחיצה ביבשה סמוך לים, וכן מחיצה בתוך המים שתפריד בין החוף הנפרד לחוף המעורב. פשוטו כמשמעו, הרוחצים בחוף הנפרד נחשפים בעל כורחם לחוף המעורב הסמוך עד שאין אפשרות לרחוץ בחוף הנפרד מבלי להיכשל במראות אסורים של החוף המעורב, רח"ל, הממוקם לשמאל החוף הנפרד.
 
אין צורך להזכיר שראיית אישה לא צנועה הינה מכלל גילוי עריות שהוא ביהרג ואל יעבור, ולא ייתכן שציבור חרדי האמון על תורתנו הק' יסע לחוף בעייתי זה, ועוד מאורגנות הסעות רשמיות לחוף שבו מכשול חמור כל כך, ורבבות יהודים, אנשים ונשים הם וטפם, נכשלים במראות אסורות.
 
אשר על כן באים אנו בזה בבקשתנו מכבודו לאמת את הידיעה הזו, ולדאוג להסדיר את החוף שלא יהיה ניתן לראות חלילה מראות לא צנועים, כמו שאר החופים הנפרדים ברחבי הארץ.

 

בכבוד רב
ועדת הרבנים
 
****************************************
 
מכתב נוסף מלשכת הרב של מודיעין עילית
 
בנושא החוף הנפרד
 
 
 
ק"ק מודיעין עילית
לשכת הרב - מודיעין עילית
 יום שישי טו' סיון תשע"ג
לכבוד מכובדנו הנעלה
הרב רפאל ברנז
חבר מועצת העיר ונציג הציבור החרדי בעיר
שלום רב,
הנידון: בקשת הסדרת חוף הרחצה הנפרד בבת ים לטובת תושבי מודיעין עילית
 
חוף הרחצה המשמש את תושבי מודיעין עילית, הוא החוף הנפרד בבת ים.
 
למרבה הכאב, למרות שהחוף אמור לשרת את הציבור הדתי, ונעשו בו תיקונים מרשימים ביותר, לא בוצעו בו הסידורים הנדרשים כדי להכשירו לרחצה עבור הציבור החרדי, האמון על כללי ההלכה וגדרי הצניעות.
 
בין הפרצות שבחוף, פרצות במחיצה בין החוף הנפרד לחוף המעורב ביבשה סמוך לים, וכן מחיצה קצרה מדי בתוך המים, וכך החוף המעורב חשוף בפני המתרחצים בחוף הנפרד. יש לשים לב שהמים בחוף בת ים הם רדודים מאוד, כך שגם אחרי המחיצות גובה המים מגיע למבוגר בקושי לברכיים, ומכאן הצורך להאריך את המחיצה יותר לתוך המים.
 
הובאה בפנינו עמדתם של המצילים, לפיה, אינם יכולים להסכים למחיצה סגורה בתוך המים, הן בגלל מערבולות הנוצרות סמוך למחיצה, והן מפני חסימת שדה הראיה וקושי במתן שירותי הצלה לאלו המתרחצים בשטח שמעבר למחיצה.
 
קשה לנו לקבל טענות אלו. בחופים רבים ברחבי הארץ קיים סיכון למערבולות, והמצילים מוצאים דרכים למנוע מהמתרחצים להתקרב יתר על המידה לכיוון המחיצות. ובכלל, בכל החופים עסוקים המצילים כל הזמן בקריאות לציבור להתרחק מהמחיצות!
 
אשר לטענה של חסימת שדה הראיה, יש להבהיר שיש סוכה נוספת בחוף מעבר למחיצה והמצילים שם הם האחראים על החוף המעורב . מצורפת כאן תמונה שבה ניכרת הסוכה! בנוסף לכך בכל החופים הנפרדים בארץ ישנם מחיצות שלמות ללא אפשרות למצילים לפקח על השטח שמעבר למחיצה. בהתאם לכך לא חלה עליו חובת פיקוח על השטח שמעבר למחיצה, ויש להזהיר את המתרחצים שהשטח מעבר למחיצה הוא נתון לאחריות של סוכת המציל בחוף המעורב הסמוך.
 
לכן אנחנו מבקשים מכבודו לדאוג להארכת המחיצה ב 51- מטר נוספים לתוך המים בשתי הצדדים, וכן לסגור את הפתחים בתוך המחיצה הקיימת!
 
אנו בבקשתנו להסדיר את החוף לרווחתם של אלפי תושבי מודיעין עילית, והקהילה החרדית בבת ים.
בכבוד ובברכה
הרב אפרים רוטשילד
לשכת הרב מודיעין עילית
**************************************************************