יום שישי, 21 ביוני 2013

"החוף הנפרד לא ראוי מבחינה רוחנית"

 



מאת מרדכי בוסקילה

לראשונה אחרי עשרות שנים, החוף הנפרד בבת-ים לא הוכשר על ידי המרא דאתרא הגר"י בר שלום, או על ידי שלוחיו.

 
יש לציין, כי הציבור התורני בבת-ים, נהנה מהחוף הנפרד קצת פחות מארבעה חודשים בשנה, וגם זה מבלי להחשיב את השבתות, את ימי בין המצרים, את חודשי אלול ותשרי, שאלו ימים שהציבור התורני עסוק בחשבון נפש.
 
רבני העיר שהגיעו בשבועות האחרונים לחוף הנפרד, מבינים כי אי אפשר לומר שהחוף כשר מבחינה רוחנית, שהרי סנטימטרים ספורים לפני הכניסה לחוף, ישנו מסלול הליכה שמחבר בין כל חופי העיר ומתרחצים שרוצים לעבור מחוף לחוף, עושים זאת בלבוש מינימאלי, בצמוד לכניסה לחוף הנפרד, דבר שנחשב למפגע רוחני.
 
יו"ר איגוד בני התורה בבת-ים, הרב שמעון שמואלי, החליט מיד לאחר חג שבועות, לעשות כל שביכולתו על מנת לאפשר לרבני העיר להכשיר את החוף, אך משראה שהדברים כלל לא פשוטים, לקח צעד אחורה. והיום הנוכחות הדלה בחוף מורגשת היטב.
 
ראוי לציין כי הרב שמואלי פנה מספר פעמים לראש העיר, שלומי לחיאני, ובכל פעם דאג ראש העיר שהרב שמואלי יקבל את התשובות באופן מידי.
 
הרב שמואלי: "כואב שאנו נמצאים כבר בעיצומה של העונה, ואין שום הכשר רוחני על החוף. במצב של היום אני גם לא רואה מצב בוא ניתן יהיה להכשיר את החוף. אני לא מדבר על המחיצות בצדדים שהם בגדר של לעג לרש, או על השומרים שאני בעצמי ראיתי באמצע השבוע כמה פעמים הם נעלמים. אני מדבר על המצב הקשה בחניון, שהוא פתוח גם לחופים המעורבים הסמוכים. אני מדבר על הקושי הגדול הרבה לפני שאנו "זוכים" להגיע לחוף, למה שהילדים הטהורים שלנו יאלצו לראות מראות לא צנועים? אני חושב שגם העונה הזאת הלכה לאיבוד. מה נעשה, אין לנו מה לעשות, זה המצב. אני גם מיואש, לא מבין מה קשה לסגור כזאת רצועת חוף קטנה. בוא תראה את החופים המעורבים, מדהימים, הכל מסודר, אבל אצלנו המצב קשה".