יום שישי, 26 ביולי 2013

האמת והצדק - כתבתו של אלמוג בר הפורום הדתי

 
 



 בימים כתיקונם הציבור בחולון בת-ים וראשון לציון, מכיר את מוטי בוסקילה כאיש הכתבות המעניינות בעיתון "השבוע בחולון בת-ים וראשון לציון", שם הוא מכהן כמנהל ועורך העיתון.
 
אך בימים אלו, כשאנו נמצאים בעיצומה של מערכת הבחירות, החלטנו להציב את האיש הזה כמועמד מרכזי בראיונות שלנו, ולתת לו לומר את שעל ליבו, ויש לו הרבה על הלב. הראיון סוער אך תורני, בדיוק כמו מזגו והשקפתו של האיש, והמון נקודות עובדתיות נחשפות בו.
 
הנה לפניכם. לא נגענו.
 
 
מוטי, קודם כל איך בעצם הגעת לפוליטיקה?
 
"דבר ראשון שיהיה ברור שאני לא פוליטיקאי. לא עסקן. לא עיתונאי ולא יחצ"ן. אני בן תורה. ומי שמכיר אותי יודע שאין לי אחד בפה ואחד בלב. לא תראה אותי יושב היום עם פוליטיקאי סוגר איתו דברים, ומחר מוכר אותו לפוליטיקאי אחר. מעל עשר שנים הייתי העוזר של המרא דאתרא, מו"ר ועט"ר הרב יוסף בר שלום שליט"א, שם למדתי וראיתי מה היא תורה באמת, ומה היא פוליטיקה אמיתית. מתוקף היותי קרוב לרב, נכנסתי עמוק לתוך השאלות שהיו מופנות אליו ע"י העסקנים בעיר. את האמת, הוא תמיד הזהיר אותי לברוח מפוליטיקה כמו מאש".

 
 
אתה כועס על מה שהיה בבחירות הקודמות?
 
"אני לא כועס, אני יודע ומאמין שהכל מד' יתברך. אבל אני פגוע. אני פגוע מאנשים הפכפכים ושקרנים. אני המום מרבנים צעירים שמכרו את ההשקפה שלהם כדי לקבל כביכול משרה או בנין שעד היום לא קיבלו".
 
"שלא יספרו לי סיפורים, שלא ינסו "לערבב" את בעלי התשובה, רבנים חרדים שרואים עצמם יראי שמים, חייבים לתמוך אך ורק במועמד חרדי, כזה שמחנך את כל בני ביתו שהתורה היא מעל הכל, גדולי ישראל הם מעל הכל, כן גם מעל למדינת ישראל, כן גם מעל לצבא. רק כזה מועמד הם חייבים לחזק. אם הם לא עושים כך, צריך לחקור מה עומד אחרי בחירתם".
 
אז מה המסקנות שלך?
 
"תראה, אז אני התחלתי להבין את התפילה שהנשים הצדקניות אומרות כשהם מדליקות נרות שבת. הם לא אומרות רבש"ע תן לנו בנים רבנים בעלי מוסדות, או ראשי ישיבות מפורסמים, אלא הן בוכות ומבקשות שיזכו לבנים "אנשי אמת". את זה למדתי לחפש. היום בבת-ים כל מגיד שיעור נהיה רב גאון, כל מי שיש לו כח פרסומי נהיה מאן דאמר. ישנם "רבנים" שאינם יודעים טעמי המקרא. ואני מוכן לעמוד מול כל רב ורב, ושיגיד לי שאני טועה".
 
"עם כל הכבוד, לפי עניות דעתי, מגיד שיעור שהוא בעל תשובה, אסור לו למסור שיעורים בהשקפה. מה לעשות, בכל זאת השכל שלנו לא כמו של מי שגדל בבית של תורה, שינק תורה מגיל חודש. מוסר כן, הלכה כן, גמרא כן, אבל השקפה?, את זה תשאיר למי שגדל אצל הורים שכל החיים שידרו צניעות וקדושה לילדים שלהם".
 
ואיך היחסים שלך עם בני אלחרר?
 
"מה פירוש?. אני יתן לך סקופ, לא רק שאני ביחסים טובים עם בני אלחרר, אלא גם עם אורי בוסקילה אין לי שום בעיה. נגמרו המריבות. הסכסוך עם בני אלחרר היה יותר על רקע אישי, ולא השקפתי, יצר הרע נכנס בנו חזק. אבל ברוך השם הכל עבר, השארנו הכל מאחורינו ויצאנו לדרך חדשה. אני מודה ומתוודה שגם אני טעיתי, ובשיחה ביננו החלטנו יחד שממשיכים קדימה, מה שהיה היה. בני יודע שאם אני רואה משהו לא בסדר אז קשה לי לשתוק. גם עם אורי אין לי שום סכסוך. זה נכון שאני אופוזיציה שלו עם כל הכח, אבל שמים וארץ יעידו שהכל עניני. המחלוקת היא רק השקפתית. אני לא שונא את אורי, חס ושלום. אני שותף של רפי ברנז לכל אורך הדרך, אני חבר של רפי ברנז, אני אוהב את רפי ברנז, ואני יודע שחברים לא מוכרים בעד שום הון שבעולם".
 
באמת, איך היחסים שלך עם רפי ברנז?
 
"(סוף סוף צוחק. פעם ראשונה בראיון). תשמע, היחסים שלי עם רפי זה הרבה מעבר לפוליטיקה. היינו יחד גם בקואליציה, וגם באופוזיציה. גם בעירייה וגם במועצה הדתית. אני יעשה הכל כדי שרפי יצליח. מה שרפי עשה בבת-ים אנשים לא יעשו עוד עשרים שנה. אני אישית דיברתי עם ניסים ארזי, מ"מ ראש העיר בקדנציה שעברה, שאמר והצהיר באזני כי רפי חתום על כל מהפכת התשובה של העיר בת-ים. הוא אמר לי, ישיבת המייש"ר, בי"כ אור החמה, בי"ס נתיבות רבקה, תלמוד תורה בית יעקב, ובי"ס בני ציון חתומים על שמו של רפי ברנז. וניסים אמר לי חד משמעית ואני מצטט "מי שטוען שזה לא נכון שיגיד לי את זה בפנים". רפי שינה את הגישה בעיריה ועשה אז מהפכה. היום רק קוטפים פירות ומפרסמים מודעות. אני הייתי עד לכך שרפי הרס ובנה מחדש את מקוה הלפר ואת מקוה החלוצים, יש לי תמונות מיום ההריסה ומיום הנחת אבן הפינה. אז מה אתה רוצה שהוא ילך ויתקוטט עם כל אחד מי עשה באמת?.
אז נכון, רפי לא כתוב היום על כל מודעה. אבל עזוב, זאת בדיחה עצובה. השמות של מי שכתוב היום גורמים לכולם לחייך. זה כבר נהיה מגעיל, הב"יוזמת", "בפעילות", "בחסות", "בהשתתפות", "במעמד"... עד מתי נחיה בשקר הזה".
 
איך אתה רואה את מערכת הבחירות מתנהלת?
 
"תהיה מערכת בחירות רגועה. יהיה רק מתמודד חרדי אחד, ככה שלא תהיה בעיה".
 
ומי זה יהיה?
 
"נחיה ונראה. לתנועת שס יש יו"ר תנועה מספיק חכם, למי ששכח קוראים לו אריה דרעי, ורק הוא זה שמוסמך להכריז הכרזות. זה לא תפקידי. אריה דרעי לא פראייר, מה שהוא שכח בפוליטיקה, כל הפוליטיקאים עדין לא למדו".
 
ואיך היחסים שלך עם דרעי?
 
"ברוך השם, אני חושב שהרבה יותר מטובים. אריה אוהב אנשי אמת. זה לא סוד שאני אוהב ומעריך אותו. אני לא ישקר לך כמו חצי מדינה, ויספר לך שאנחנו נפגשים פעמיים בשבוע, אבל אני מאמין שאני נמצא בין שני האנשים שהוא הכי אוהב ומעריך בבת-ים".
 
ומי זה האיש השני שאריה דרעי אוהב?
 
"כולם יודעים שהיחסים בין אריה דרעי לרפי ברנז לא נוצרו אתמול. רפי היה וילך עם אריה באש ובמים. הוא אוהב אותו אהבה שאינה תלויה בדבר".

 
 
ואיך הקשר שלך עם רבני העיר?
 
"ברוך השם אני מחובר לכל רבני העיר, חלקם בגלוי, וחלקם מפחדים ומתקשרים אלי בטלפון רק בשעות מאוחרות בלילה. כדי לשאול מה נשמע ומה קורה, מה חדש, ומתי אריה מוציא מכתב. קח למשל את הרב אליהו נטף, זה לא סוד שלא היינו באותו הצד, אבל את האהבה שיש ביננו אף אחד לא יכול לקחת, כי גם הרב נטף יודע שמוטי בוסקילה הולך עם האמת שלו, והוא לא איזה פוליטיקאי שלימוד התורה שלו מסתכם בקריאת חוק לישראל או כמה פרקי תהילים. ככה היחסים שלי עם כל הרבנים בעיר, אם אני יצטרך להזכיר שמות יגמר לך המקום. הם יודעים שלא משנה מה יהיה, מוטי בוסקילה אף פעם לא ידבר עליהם, ובטח שחס ושלום לא יאיים עליהם".
 
אתה גם כועס מאוד על הבית היהודי בכנסת?
 
"כועס?, הם רשעים, ואחד אחד שם יתן את הדין. כל מי שהרים את ידו לקיצוץ בתקציבי הישיבות מסומן אצל בורא עולם. הם גאוותנים. ימכרו את מעט המצוות שיש להם בשביל למנות עוד איזה רב שכונה. הם באמת "רבני שכונה" למי שמבין. כל מי שרואה עצמו קשור איכשהו לנפתלי בנט, איילת שקד ושות', ואינו מוחה, עתיד להיתפס בעבורם. ממש בני קורח, עושים מעשה זימרי ומבקשים שכר כפנחס".
 
תן לנו משהו טוב לסיום
 
"בורא עולם מנהל את העולם, ממקומך יושיבוך ומשלך יתנו לך. ונתפלל שלעולם לא נצטרך לשנות את השקפתנו בשביל לקבל תפקיד או טובת הנאה".
 


 

אין תגובות:

את הכתבות האלה קראתם?