יום שני, 1 ביולי 2013

כשהראש ברבנות - למי יש זמן לבחירות המקומיות? • שרי רוט בטור מיוחד על בת-ים






 
לכניסה לכתבה המלאה של שרי רוט באתר חדרי חרדים
 
 
בת ים: טרום החלטה
 
קחו לדוגמה גם את בת ים, עוד עיר שעומדת כרגע במצב טרום החלטה:
 
לפני מספר ימים השתתף יו"ר המועצה הדתית בעיר, בנימין אלחרר, בכנס פעילים אותו ערך מ"מ ראש העיר אורי בוסקילה, המזוהה עם הציבור הדתי-לאומי בבית ים. אלחרר אף כמעט השתחל אל רשימת 'הבית היהודי', במקום הרביעי.
 
בש"ס מתחו ביקורת על ההשתתפות הנ"ל. אחרי הכול, אנחנו מצויים בתקופה רגישה ומילותיו של הגר"ע יוסף על "הבית של גויים" עוד מהדהדות באוזניים, לא זה הזמן המתאים לככב באירועים משותפים עם המפד"לניקים. הביקורת הנ"ל רימזה לפעילים המקומיים כי יש מצב שעידן חדש יתחיל בבת ים ושינוי עתיד להתחולל.
 
במה דברים אמורים?
 
מאז ומעולם היתה העיר בת-ים מעוז של תנועת ש"ס, ובכל זאת נטיית אנשי השטח הייתה להצטרף אל מפלגות נוספות.
 
בבחירות הקודמות, למרות שכוחה של ש"ס בעיר הוא פי שלושה מהמפד"ל, התאחדה המפלגה עם המפד"ל ועם האיחוד הלאומי, דבר שהכעיס את הרב הראשי הרה"ג רבי יוסף בר שלום, שנאלץ להריץ רשימה נפרדת, שתורכב אך ורק מנציגים חרדים. בראש הרשימה העמיד את רפאל ברנז, מי שכיהן עד אז כיו"ר תנועת ש"ס בבת-ים.
 
ברנז, רק נציין, ידוע כאיש אמונו של יו"ר ש"ס הנוכחי, אריה דרעי. כנגד כל הסיכויים והתחזיות, הצליחה הרשימה להשיג שני מנדטים, בעוד ש"ס, המפד"ל והבית היהודי הביאו יחד ארבעה מנדטים.
 
בבחירות הקרובות הכול ישתנה, אומר לי אחד מפעילי ש"ס המקומיים, ומתבסס על הכרזתו של דרעי מלפני מספר שבועות לפיה "תנועת שס בבת-ים תרוץ לבד". שהרי גם בבחירות האחרונות לכנסת, הצליחה התנועה להביא בעיר כמעט פי שלושה קולות מהבית היהודי, שהייתה בשיאה.
 
ומי יוצב בראש התנועה? להערכת בן שיחי, "ברור שדרעי יעדיף להציב את ברנז כיו"ר שס בבת-ים, שהרי במשך כמעט עשרים שנה, נחשב ברנז לאיש אמונו, כאשר בקדנציה הראשונה של דרעי כיו"ר ש"ס הוא מינה אותו למנהל אזור בתנועה".
 
ברנז: "אנו בבת-ים מתכוונים לרוץ לבד, תנועת שס מאוחדת, הנציגים יהיו אך ורק בני תורה. כולם יעבדו קשה, הרי בשורה התחתונה הצלחה שלנו היא כבוד למרן הגר"ע יוסף. אנו סומכים על יו"ר התנועה אריה דרעי, שיעשה לטובת העיר בת-ים את הטוב ביותר. כרגע אין דיבורים על רשימה וכו', זה עכשיו לא בראש מעייננו. אנו מתכוונים לעבוד בכל הכח, והצפי שלנו הוא חמישה מנדטים, ואני לא אתפלא אם נצליח בסופו של דבר להכניס גם נציג שישי למועצת העיר".
 
בשיחה עם מקורבי אלחרר, הם מספרים כי הוא מתייעץ מאז ומתמיד עם הרב משה מאיה, חבר מועצת חכמי התורה, ומה שיורה לו יעשה. "מפלגתו של אורי בוסקילה היא לא 'הבית היהודי' ממש, הגם שהוא מפד"לניק. ובכל זאת לאחר שהתקבלה החלטה ללכת בנפרד, אלחרר יישר קו עם ההחלטה".
 
לדבריהם, ב-2003, דווקא משום שהיה 'איש של דרעי', הוצא מהמפלגה ואלחרר ימא לנהל מוסדות באשדוד ופרש מהפוליטיקה המקומית בבת-ים ("מרן אמר לו אז: תמחל"). הוא לא פרש והקים מפלגה לאות מחאה, "הוא שמע להוראת הגר"ע. עם השנים הפך ברנז ל'איש של דרעי', אבל הוא לא היה כך מאז ומתמיד".
 
לדבריהם, עד כה אריה דרעי עדיין לא החליט באשר לזהות מספר 1, אנשי לשכתו שבו והדגישו כי הם מצפים לכך ש'תסתדרו ביניכם''. "בני (אלחרר) ישב עם אריה בחתונה של בן הרב יקותיאל אבוחצירה, הוא ביקש ממנו 'תעשו אחדות'". לדעתם, לא יעלה על הדעת שאלחרר לא יהיה זה שיקבל את המקום הראשון. אחרי הכול קשריו הטובים עם ראש העיר ופעילותו בקדנציה האחרונה ידברו בעד עצמם, הם בטוחים. "רבני העיר גם הם יתמכו בו, כולל תמיכתו של הרב בניהו שמואלי שיש לו מוסדות בעיר".
 

אין תגובות: