יום שני, 8 ביולי 2013

טיול לנוער או טיול פוליטי? למה התנאי מגיל 18? האם זה נוהל של משרד החינוך? ואם יש נוהל, אז מי נתן אישור לעקוף אותו? כל הפרטים

כבר תקופה ארוכה שהמחלקה לתרבות תורנית בעיריית בת-ים מפרסמת בעלונים על טיול לנוער שימשך 3 ימים בצפון הארץ כחלק מארועי הקיץ למגזר הדתי והחרדי.

מידיעה ברורה יש אכזבה ברישום מתושבי העיר!

המארגנים לא הצליחו למלא אפילו אוטובוס אחד, עד שפתחו את האישור לקבלת נערים שגרים גם מחוץ לעיר [חולון. ת"א. בני ברק ואפילו ירושלים!].

אבל יש דבר יותר מעניין מזה...

במודעה יש תנאי שהטיול הוא מגיל 18 בלבד.

אז איך הכל התחיל: בתחילה קיבלנו פניה מהורה שרצה לרשום את ילדיו שמתחת לגיל זה ונענה בסרוב מוחלט.

"אין אישור. כך אמרו לי" מספר לנו האבא.

"שאלתי למה רק מגיל 18? וכי רק למי שיש זכות הצבעה בקלפי מארגנים לו טיול? הדבר הזה לא מובן לי. דוקא ילדים מתחת לגיל 18 צריכים את האטרקציות האלה" אומר האבא.

מיד הרמנו כמה טלפונים לברר פרטים על הטיול.

וכך אמרו לנו אנשים שמקורבים למארגנים: "את הטיול מארגנת עמותת "ברכת כהן" של ר' לאון כהן. כל הטיול זה פרי יוזמתו ולא של יצחק אסקפה או אורי בוסקילה ולא בני אלחרר על אף שהם לקחו את הקרדיט על עצמם. אמת, שהטיול נתמך קצת ע"י המחלקה לתרבות תורנית וכן ע"י האגף לחינוך תורנית וכך הם רוצים לזקוף לעצמם את הקרדיט. אבל בסך הכללי הטיול מנוהל רק ע"י ברכת כהן בלבד".

"התנאי לגיל 18 זה נוהל של משרד החינוך" אומרים המקורבים.

"אבל האמת, אע"פ שזה הנוהל. בסוף היה מישהו מהעירייה שלחץ על המערכת שיכנסו נערים מישיבה בעיר גם מתחת לגיל זה [שם הישיבה שמור במערכת. משום כבוד הרב ראש הישיבה שעומד בראשה].

"זה ההוראות שקיבלנו מגבוה" אומרים המקורבים.

אז מה קורה כאן? נוהל או לא נוהל? מי זה לוחץ? מה הולך כאן בעיר הזאת? שערוריה של ממש.

אין תגובות: