יום ראשון, 9 במרץ 2014

סופי: המכרז הגדול למכירת העיר בת-ים עבר! כל פרטים כולל קטעי וידיאו

עיריית בת-ים: חושך ואפלה באישור המכרז של מגרשי הטניס


ביום רביעי האחרון התקיימה ישיבת מועצת עיר.

ראש העיר המושעה שלומי לחיאני לא נכח בישיבה - "הוא בחופשה בחו"ל" - אמרו לנו מקורביו. מי שניהל את הישיבה הוא ראש העיר הזמני מר יוסי בכר.

על הפרק עמד אישור המכרז שמעורר מחלוקת גדולה בעירייה.

במה דברים אמורים:

אז ככה, מה שלא הצליחו לחיאני ושותפיו לעשות בחודשים האחרונים, מפאת התנגדותם של אלי יריב, ששון אליהו רפי ברנז וקטי פיאסצקי, הצליחו הפעם בזכות יו"ר ישראל ביתנו אירנה גנין, שתמכה במכרז, בתמורה לתפקיד מ"מ ראש העיר.

כזכור, עד לפני חודש היתה גנין חלק בלתי נפרד מהגוש החוסם נגד שלומי לחיאני ושותפיו. ואף הלכה למשטרה לבקש מהם לחקור את המכרז הענק שמבקש לחיאני להעביר.

אלא שעקב הצטרפותה ללחיאני, הסכימה גנין לתמוך באישור המכרז.

יו"ר סיעת הליכוד ששון אליהו, תקף את גנין במועצת העיר ואמר לה "אני מאוד מקווה שגם כעת שהצטרפת ללחיאני, יהיה לך את האומץ ללכת למשטרה ולהתלונן נגדו, בדיוק כפי שעשית עד היום".

כאמור, המכרז אומר כי קבוצת יזמים ישתלטו על אזור התעשיה, וישדרגו אותו בבניה חדשה של אולמות תעשיה ודירות חדשות.

למרות שלטענתם של אנשי כלכלה רבים יוזמת המכרז מצוינת, המחיר שהגישו זוכי המכרז אינו משקף כלל את הפוטנציאל הטמון באזור התעשיה. "מוכרים את העיר בת-ים במכירה פומבית. זה מכרז מסריח מהשורש שלו" אמרו מספר חברי מועצת העיר

גם חברת מועצת העיר קטי פיאסצקי תקפה את התנהלותה של אירנה גנין: "אני מופתעת שידידיי מסיעת "ישראל ביתנו" בחרו להצביע בעד המכרז שהם עצמם יצאו נגדו בתקשורת ובפני מועצת העיר רק לפני כחודש. אבל כנראה שהפוליטיקה גוברת על היושרה וההגיון. כנראה שהדברים שרואים משם לא רואים מכאן".

ולסיום אי אפשר בלי לצטט את דבריו של אלי יריב חבר מועצת העיר מדף הפייסבוק שלו:

"השבוע התקיימה ישיבת מועצת עיר. ישיבה שהנושא המרכזי שלה היה אישור מכירת כל המגרשים של עיריית בת-ים באזור התעשייה. מגרשים של תושבי בת-ים בסדר גודל של 18.5 דונם. שכוללים לצערי גם את מגרשי הטניס הצמודים לקאנטרי בת-ים.
אחרי שהמכרז פורסם רק כמה ימים, ניגש מציע אחד בלבד. שבמקרה מקרוב לצמרת הנהלת עיריית בת-ים.
הרבה נכתב בעיתונות הכלכלית על המכרז התמוהה הזה , על דרך האישור שלו ועל הקשרים בין הזוכה להנהלת העירייה .
הנושא המרכזי בהתנגדות הברורה שלי למכירת המגרשים נובע מכמה סיבות –
1. מכירת מגרשי ספורט שנועדו לרווחת הציבור היא לא נכונה. אין לנו שפע של מגרשי ספורט, ובטח לא מגרשי טניס שהעירייה יכולה למכור אותה בלי למצמץ.
2. תנאי המכרז של מגרשי הטניס בגינם מקבל הרוכש הטבה מאד משמעותית הנאמדת למעלה מ - 100 מיליון ₪.
עיריית בת-ים מפסידה שוב כספי ציבור. במקום למכור את המגרשים ליזם שיגזור קופון על חשבון התושבים. עיריית בת-ים יכולה לפתח את המגרשים בעצמה. ובמקום להפסיד כספי ציבור, יכולה להרוויח. קשה לי להבין למה מזלזלים בנכסי הציבור.
ההתנגדות שהצגתי הייתה שניסיון העבר בעירייה בת-ים הוא שהעירייה מוכרת את נכסיה בזול , לדוגמא מכירת המגרש בגן העיר ב-8 מילון ₪ כאשר היזם מכר את אותו מגרש שנה מאוחר יותר ב-180 מיליון ₪.
דוגמא נוספת שהעירייה מכרה 2 מגרשים לפני שנתיים ב-53 מיליון ₪ פחות מאומדן השמאות וישנן עוד דוגמאות.
אני עומד על זה שיש להוציא מהמכרז את מגרשי הטניס, ויש לצאת למכרז נוסף
זאת ועוד הבעתי תרעומת על כך שכספי המכירה של המכרז לא מוזרמים לעירייה בכלל. אלא לחברת חוף בת-ים שהמנכ"ל שלה הוא "במקרה" גם מנכ"ל העירייה שעמד מאחורי המכרז. הליך העברת הכספים הזה בהחלט לא חוקי ואטפל בו בנפרד" כתב אלי יריב.

צפה בסרטון: ששון אליהו מנתח את הקומבינה של המכרז הגדול על מגרשי הטניס שאישרה עיריית בת-ים




צפה בסרטון: אלי יריב מנתח את הקומבינה של המכרז הגדול על מגרשי הטניס שאישרה עיריית בת-ים



אין תגובות:

את הכתבות האלה קראתם?