יום שני, 6 בינואר 2014

ברנז סירב להצעת לחיאני להחליפו - טוען: "אני מכבד את ראש העיר, ולא מעוניין להוליך אותו שולל"




בזמן שיו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי נע ונד בין בית שמש לאלעד, שם הוא מנסה לסייע לנציגיו לשלוט בעירייה ביד רמה, קיבל השבוע אחד מראשי תנועת ש"ס בבת-ים, רפאל ברנז, הצעה קוסמת מראש העיר שלומי לחיאני, להחליפו בתפקיד לאלתר. שכן, לפי החוק החדש שיזם שר הפנים גדעון סער, בעוד לכל היותר חודש אחד מלא, יושעה לחיאני מתפקידו כראש עיר, דבר שמצריך מלחיאני להשאיר את לשכתו בידיים נאמנות מבחינתו.

ברנז שלא הופתע מהצעתו של לחיאני, הסביר לאנשיו של ראש העיר, כי הוא חתום על הסכם קואליציוני עם חברי הבלוק, וחתימה שלו שווה הרבה יותר מראשות עיר וכבוד, כלשונו. משראה לחיאני כי ברנז אינו נענה לקריאתו, ניסה ליצור ערוץ ישיר עם יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי, אך דרעי העניק גיבוי מלא לברנז, והעביר מסר ברור ללחיאני בנושא. מה עוד, שדרעי מבחינתו אף פעם לא שש שנציג תנועת ש"ס יכהן כראש עיר בבת-ים. "הסכם קואליציוני שנותן לבני התורה ולשכבות החלשות מענה הולם, זה לא פחות מראש עיר" אמר דרעי, והוסיף כי "הרי אם המחלקה לתרבות תורנית, חינוך חרדי והארנונה בידיים של נציג תנועת ש"ס, זה בשבילנו הרבה יותר מראש עיר".

ברנז עצמו ניסה בתקופה האחרונה להמנע מפגישות עם אנשיו של לחיאני בכלל ועם לחיאני בפרט. שכן, הוא ידע שכל פגישה שכזו תתפרש כמו"מ נגד חברי הבלוק. אך ביום חמישי האחרון, נפגשו ברנז ולחיאני באירוע פרטי של חבר מועצת העיר ויקטור טל, שם ניסה לחיאני להסתודד עם ברנז, אך נענה בשלילה, ואף נשלח ע"י ברנז ליו"ר התנועה אריה דרעי, "הוא אצלנו בעל הבית. הוא מנהל לנו את המו"מ הקואליציוני, לך תדבר איתו" אמר ברנז ללחיאני.

לחיאני להגנתו, אמר לברנז כי הוא כבר נפגש עם אריה דרעי, אך ברנז סרב בנימוס להפגש עימו, ואף אמר לו: "אני מסרב להפגש איתך רק בגלל שאני מכבד אותך. איני רוצה לעמוד מולך ולהוליך אותך שולל. חתמנו על הסכם עם חברי הבלוק, איננו מתכוונים להפר הסכמים. איני רוצה לומר לך בכל פעם 'לא', לכן אין כרגע על מה לדבר".

בתגובה להצעה הקוסמת משהו אמר ברנז: "אני לא אדם שמפר הסכמים. אני יודע שלחיאני גם פנה לפני זמן מה לששון אליהו באותה הצעה, וגם הוא נתן לו תשובה כמו שלי. אני מאחל לשלומי לחיאני הצלחה במשפט, באמת אני חושב שהוא היה ראש עיר טוב, וגם ההצעה שלו טובה, אך אני לא אעשה חילול השם.

באותו רגע שחתמנו על הסכם מול ששון אליהו ואלי יריב, הכרזנו שאנו שותפים שלהם לעשיה. מה עוד שתפקיד של ראש עיר בעיר מעורבת זהו דבר כלל לא פשוט.

אנו באנו לקדנציה הזאת עם כוחות להחזיר לציבור שלנו מה שגזלו ממנו. תפקידים אף פעם לא היו בראש מעייני. יש לתנועת שס את חברי מועצת חכמי התורה, יש לה יו"ר שקוראים לו אריה דרעי, מה שהם יגידו ויפסקו אני יעשה. אני לא הנציג היחידי של תנועת שס, יש גם את בני אלחרר, אברהם בן זקן ושמעון כהן סבן, ארבעתנו נעשה אך ורק מה שיהיה טוב לבני התורה".

 

אין תגובות: