יום שבת, 7 בדצמבר 2013

סיכום ארועי השבת פרשת ויגש



דקות לפני כניסת השבת הגיע ח"כ הרב אליהו ישי הי"ו לעיר בת ים עם משפחתו סיבת הביקור - אורח כבוד בביתו של מזכה הרבים השדרן ר' עמי מימון הי"ו.
 
אלי ישי מקבל דירה ברחוב החלוצים בקריית חזון עובדיה (עמידר לשעבר)
את תפילת ליל שבת התפלל ר' אליהו ישי בבית הכנסת אוהל אברהם בראשותו של הגאון הרב אברהם ישראל שליט"א שקיבל את האורח החשוב בכבוד גדול.
 
בסיום התפילה פנה אחד המתפללים ליו'ר שס לשעבר ושאלו מה קורה עם העיר בת ים? מדוע התנועה הקדושה תנועת ש'ס אינה מצטרפת לראש העיר שלומי לחיאני?
 
ר' אליהו ישי השיב מיד שכל מהלך של היו"ר הנוכחי ר' אריה דרעי נעשה בשיקול דעת ובחלטת מועצת החכמים ורבני העיר בת-ים.
 
עוד הוסיף הרב אליהו ישי כי היום, לאחר 5 שנים ומחשבה שניה החיבור עם אורי בוסקילה במפלגת ב"ס היה טעות! ומיד המשיך - מסיבה פשוטה: אם אחרי 5 שנות עשייה שר' בנימין אלחרר ישב במועצה דתית... וכשיצא לשטח לבחירות כולם אמרו לו בפנים.... רק אורי עשה... ולא העריכו את נציג ש"ס... הרי שהחיבור היה טעות חמורה. אורי בוסקילה גזר קופון במשך 5 שנים על ש"ס. ולא ניתן לזה לחזור חלילה!
 
השואל - נדם.
 
ובאותה שעה שר' אליהו ישי היה בבית הכנסת "אוהל אברהם" בבית הכנסת "שער ציון" בראשותו של הגאון הרב משה גבאי ניצפה חבר מועצת העיר אלי יריב שלאחרונה חורש את העיר בת ים לכל הכיוונים.
 
אלי יריב התקבל בכבוד גדול אצל הרב גבאי שאף הזכירו בדרשה המרכזית ואפילו בירכו להצלחה בהמשך הדרך המערכת מצטרפת לברכות.
 
ובאותה שעה ניצפו בבית הכנסת 'עדת ישורון' פעיל של אורי בוסקילה ופעיל של רפאל ברנז משוחחים על הבלוק החוסם... יודעי דבר אומרים שהיה מעניין...
 
שירת הבקשות המרכזית של איגוד בני התורה בת-ים התקיימה השבת בבית הכנסת היכל יעקב (אשכנזים) כיבדו בנוכחותם הרב יצחק טורק יו"ר המועצה הדתית לשעבר. הגאון הרב בנימין נבול שליט"א. הרב שמעון שמואלי רב בית הכנסת מאור-אל ויו"ר איגוד בני התורה. הרב אסי יצחקוב שליט"א שהגיע במיוחד מיפו ד'. ר' מוטי בוסקילה הי"ו חבר המועצה הדתית ומקורבו של ר' רפאל ברנז.
הנעים וסילסל החזן והפייטן הרב אלחנן משמרתי הי"ו ומקהלת החזנים של איגוד בני התורה.
 
* ליל שבת השעה 22:30
כמה ממקורביו של ר' רפאל ברנז דופקים על דלת ביתו.
הסיבה? רפי הזמין אותם כמה פעמים לחמין לילי וכעת החליטו להפתיע אותו...
אלא שהנ"ל לא עונה בבית.
הם יוצאים מחדר המדרגות פחי נפש...
לפתע אחד מחברים מציע אולי רפי נימצא אצל בתו הגרה בקריית באבוב?
 
הם מיד יוצאים לדרך ואכן לא טעו החפלה שם היתה בעיצומה... שירי שבת ופיוטים בוקעים מהבית. כשהם ניכנסים... מתקבלים החברים בחמימות רבה שרק משפחת ברנז יודעת לתת. אבל בסוף הם לא אוכלים את החמין שציפו לו.... (החמין בבית של רפי ולא אצל הבת...) רפי הזמין אותם לשבת הבאה להגיע לחמין לילי...
 
* שבת בבוקר ח"כ הרב אליהו ישי ומארחו הרב עמי מימון מתפללים שחרית ומוסף בבית הכנסת רבי מאיר בעל הנס ומתקבלים שם בחמימות רבה.
 
לפני קריאת התורה סיפר אלי יש בנוכחות הרב מזרחי סיפורים והנהגות ממורנו ורבנו מאור ישראל הרב עובדיה יוסף זצ"ל.
 
אלי ישי עלה שישי. ולאחר קריאת התורה בירכו הגאון הרב משה חי מזרחי בהתרגשות רבה.
 
את התפילה הנעים בקולו החזן והפייטן ר' סעדיה תלמיד הי"ו.
 
* תזכורת: השבת הכרזנו על צום העשירי שיתקיים ביום שישי הקרוב מעלות השחר 05:12 עד אחרי הקידוש בערב שבת קודש.
 
יה"ר שיהפכהו הקב"ה עלינו ועל כל עמו ישראל לטובה ולברכה.
 
עידכון קטן לסיום: המערכת קיבלה ידיעה שנעצר תקציב שותף מחו"ל לבית הכנסת 'עדת ישורון' עקב דמות רבנית שיצאה מבית הכנסת ובמקומה דמות חדשה השתלטה על המקום... אם נראה צורך נעלה פרטים נוספים.
 
שבוע טוב ומבורך!

אין תגובות:

את הכתבות האלה קראתם?