יום ראשון, 27 באפריל 2014

מחטף לבחירת רב ראשי לבת-ים



למערכת הפורום הדתי, הגיע מידע כי סגן ראש עיריית בת-ים, אורי בוסקילה, מנסה לקדם בשבועות האחרונים, הליך לבחירת רב ראשי לעיר. המועמד של בוסקילה לתפקיד הרב הראשי, זהו הרב דוד חי הכהן, רב שכונה בעיר, ומרבני הבית היהודי.

הליך בחירת רב ראשי מורכב כשלעצמו, הגוף הבוחר מורכב מחברי מועצת עיר, גבאי בתי כנסת, ואנשי ציבור.

למרות רצונו של אורי בוסקילה למנות את הרב דוד חי הכהן לרב ראשי, הדבר אינו יהיה קל בכלל. שכן, בעוד מספר חודשים עתיד הרב דוד חי הכהן להגיע לגיל 70, זהו הגיל בו אמורים רבני ערים לפרוש מתפקידם.

גורמים שונים בעיר, מבטיחים כי אם יתעקשו בוסקילה והמשרד לשירותי דת לקיים הליך לבחירת רב ראשי, הם יפנו מיד לבג"צ. שכן, רק בשבוע שעבר הורה בג"צ לעיריית נתניה לעצור הליך לבחירת רב ראשי בעיר, כיוון שגם שם טען בג"צ שישנו ניסיון למחטף.

בבת-ים המחטף גדול הרבה יותר. מה עוד, שהמרא דאתרא הגר"י בר שלום עדין ב"ה חי ונושם, וזהו יהיה מחדל גדול, ובזיון תלמיד חכם, באם ינסה בוסקילה למנות רב ראשי חדש.

אחד מפעילי שס היותר מוכרים בבת-ים אמר: "אנו יודעים שאורי בוסקילה מנסה לקיים הליך לבחירת רב ראשי. אנו לא טפשים, הכל שקוף. וגם ב"ה יש לנו את המקורות הנאמנים שלנו במשרד לשירותי דת. מפאת כבודו של הרב דוד חי הכהן, לא נכנס לעניינו, או לאפשרות שהוא אכן יתמודד על תפקיד הרב הראשי, אך אני מציע לו שלא לתפור חליפה. הוא לא יכול להיות רב ראשי, איני רוצה לחשוף יותר מידי פרטים, ובטח שלא לפגוע בכבודו של הרב, אך תהיה בטוח שיש לנו את הכח שלנו להבטיח שבבת-ים לא יהיו מחטפים".

המערכת תעקוב ותמשיך לעדכן



אין תגובות: