יום ראשון, 8 בספטמבר 2013

בית הכנסת לימים הנוראים: מי קיבל ולמה? והאם זה באמת לזיכוי הרבים או שמא שוחד בחירות? תלוי את מי שואלים. כאוס דתי וחילוני על בכירים במערכת הפוליטית.




ראשית חשוב לציין שאנו שמחים על כל פתיחת מקום של תורה ותפילה. אבל שהמקום נפתח - כך לפי טענת תושבי האזור - מסיבות אחרות זה חייב לבוא לידיעת הצבור.   

במה מדובר?

ערב ראש השנה תושבים ברחוב חביבה רייך היו המומים, כאשר לפתע בלי שום הודעה מוקדמת ניפתח מול ביתם בית כנסת, השלישי במספר, בנוסף לשתי בתי הכנסת שכבר קיימים.

אחד השכנים הלך לברר ולדלות קצת פרטים ומידע על הצורך בהקמה בית כנסת שלישי במתחם כזה צפוף...

מיד אמרו לו "זה בסך הכל בית כנסת זמני לימים הנוראים בלבד, אין מה לדאוג".

"איני נגד הקמת בית הכנסת" אומר השכן כמתנצל "אבל איני מבין מדוע לפתע ערב בחירות פותחים עוד מניין? האם כדי לרצות מצביעים מסוימים?"

"כידוע כל שנה ושנה עקב העומס בימים הנוראים העירייה מאשרת הקמת מניין נוסף בתוך בית הספר "מסילות" הנמצא בתחילת הרחוב וזה בסדר גמור. אבל לפתע השנה פתחו בית כנסת נוסף במתחם הצריפים (חביבה רייך 3), ולדעתי זה נטו שוחד בחירות!"  

"אותם אנשים שפתחו את המניין החדש - זה לא סוד – שהם התפללו בתוך בתי הכנסת הקיימים. רק מה קרה? הם הסתכסכו עם שתי הגבאים עד שנזרקו מבית הכנסת. אחר כך הם המשיכו להילחם בבתי משפט כדי לחתוך את אחד מבתי הכנסת ולא צלח להם. לכן הם לחצו על בכיר במערכת הפוליטית, שיפתח להם מניין נוסף. זה ממש שערורייה. יש כאן שני בתי כנסת. גם נוסח ספרדי ירושלמי לציבור כללי [בית הכנסת מקדש מלך] וגם נוסח מרוקאי [בית כנסת יצחק ירנן]. אני לא מבין מה הולך כאן?" שואל תושב האזור.

שכן אחר אמר לנו "אני יודע שהתפללים טוענים שהאישור שהם קיבלו להתפלל במקום הוא זמני לימים הנוראים בלבד. אבל זה לא נכון כך לפי המידע ששמענו ממקורבים. אני בכל זאת מחכה לאחרי יום הכיפורים לראות אם אמת בפיהם".

שכן נוסף המתגורר במקום, סיפר לנו, שבאחד מימי ראש השנה, בקושי היה במניין החדש, מניין לתפילות. ככה שבאמת פתיחת המניין מעוררת פליאה עצומה.




קרדיט צילום מפות גוגל

מתחם בית הכנסת החדש  
 

אין תגובות: