יום ראשון, 8 בספטמבר 2013

מצא מין את מינו: אורי בוסקילה והבית היהודי התאחדו: לאחר מו"מ ארוך ומייגע, חתמו הבית היהודי ואורי בוסקילה על הסכם לפיו ירוצו יחד בבחירות הקרובות


 


כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, מפלגת הבית היהודי בבת-ים, התאחדה בסוף השבוע שעבר, עם מפלגת המדף של סגן ראש עיריית בת-ים, אורי בוסקילה.

בימים האחרונים מאז שחתמו על ההסכם, החליטו שני הצדדים שלא לצאת עדין בקמפיין משותף, בכדי לנסות ובכל זאת להתאחד עם תנועת שס בראשות בנימין אלחרר ואורי בוסקילה.

גם בבית היהודי, וגם בוסקילה עצמו, מודעים לכך שתנועת שס תתקשה להתאחד עם תנועת שס, מהסיבה הברורה, שתנועת שס בכלל, ובני התורה בפרט, הטילו וטו על כל חיבור עם מפלגת הבית היהודי. שהרי עולם התורה עדין חובש את הפצעים שפצע אותו שר האוצר יאיר לפיד, בסיוע גורף של מפלגת הבית היהודי ונפתלי בנט.

בשיחה עם יו"ר הבית היהודי בבת-ים, איתי קרמר, סרב האחרון להגיב לידיעה, והפנה אותנו ללשכתו של בוסקילה. "אורי ביקש שכל ידיעות התקשורת יעברו דרכו" אמר קרמר.

בוסקילה עצמו לא הגיב, אך דובר הבית היהודי, פנחס וולף, אישר כי מפלגת הבית היהודי החליטה להתאחד עם אורי בוסקילה בבחירות הקרובות בבת-ים.

משפורסמו הדברים, החלו צעירי הבית היהודי בבת-ים בצעדי מחאה, והודיעו חד משמעית, שבכל מקרה הם לא יתמכו ברשימה הנ"ל. "צעירי המפלגה מרגישים פגועים שמכרו להם את סניף בני עקיבא. הם פנו לכל גורם אפשרי, אך כולנו הבהרנו בצורה הכי מובנת, כי חלקנו נתמוך בששון אליהו, וחלקנו בתנועת שס", אמר אחד הפעילים הצעירים בסניף בבת-ים.

בשבת האחרונה אף הפיצו צעירי הסניף כי הם לא יתמכו בבית היהודי, ובערב שבת, נפגשו עשרות מחברי הסניף עם יו"ר מפלגת הליכוד ששון אליהו, ואיש התקשורת צביקה ברוט, שכבר הצהיר כי יאייש בבחירות הקרובות את המקום השלישי ברשימת הליכוד בעיר.

לעת עתה, עדין לא ידוע איך תורכב רשימתם של בוסקילה והבית היהודי, מה שבטוח שבמקום הראשון יהיה בוסקילה, ומטעם הבית היהודי, ישובצו איתי קרמר, יוסי זרוק, חיים חטב ומשה ישי, בזה אחר זה.

יו"ר הסניף איתי קרמר, המזוהה עם תנועת צהר, הצליח ברגע האחרון לגבור בבחירות הפנימיות על דני שרעבי, שהיה בטוח כי יעמוד בראש הבית היהודי בבת-ים. עצם הזדהותו של קרמר עם צהר, סותמת עוד יותר את האפשרות כי תנועת שס תחבור לרשימה הנ"ל. "זוהי תהיה קבורת חמור לתנועת שס בבת-ים, באם תנהג כך" אומר אחד הרבנים בעיר.

בימים האחרונים שלפני חתימתם של בוסקילה והבית היהודי, ניסה הרב דוד חי הכהן לשכנע את ראשי שס בבת-ים להתאחד יחד עם בוסקילה והבית היהודי.

אך אלחרר וברנז הודיעו לרב חי הכהן, כי בתנועת שס אין מועצת סניף שקובעת איך רצים בבחירות, אלא הם נשענים אך ורק על פסיקתו והחלטתו של מרן הגר"ע יוסף.

עוד נודע, כי הרוחות בתוך מפלגתם של בוסקילה והבית היהודי רחוקות מלהיות רגועות, שהרי בוסקילה מנסה לצרף לרשימה גם את יצחק אסקפה, דבר שידחק את קרמר וחבריו מקום אחד קדימה.

בסקר שפורסם ע"י מפלגת הליכוד בבת-ים, זוכה מפלגת הבית היהודי לשני מנדטים, ותנועת שס עומדת על ארבעה מנדטים. 

בסקר שערך יו"ר סיעת בת-ים אחת, בראשות חבר המועצה עו"ד אלי יריב, זוכה הבית היהודי למנדט אחד, ואילו תנועת שס עוברת את רף ארבעת המנדטים.

תוצאות הסקר שפורסמו במטות של המפלגות השונות, הטרידו את חברי הבית היהודי, ואלו בפגישות סגורות, הביעו התנגדות נחרצת להוסיף לרשימה גורמים חיצוניים.

מחאה תורנית

יממה לאחר שפורסם ברחבי העיר על התאחדותם של מפלגת הבית היהודי עם מפלגת המדף של אורי בוסקילה, הופצו בבתי הכנסת בעיר אלפי פלאיירים תחת הכותרת "מחרימים את מי שהחרים את מרן". בגוף העלון הזכירו הכותבים, כי רק לפני חצי שנה היו זה נפתלי בנט ומפלגת הבית היהודי, שהחרימו את תנועת שס, ואף הצהירו כי עד שמרן הגר"ע יוסף לא יתנצל שכינה את המפלגה בית של גויים, הם לא יפרקו את בריתם עם מפלגת יש עתיד ויאיר לפיד. "הם ביזו את מרן, הם פגעו בבני התורה, הם פגעו בעולם התורה. תושבי בת-ים לא שוכחים מה שעשו הבית היהודי" כך נכתב בפלאיירים שכיסו את המדרכות ברחובות העיר בת-ים.

יו"ר איגוד בני התורה בבת-ים, הרב שמעון שמואלי אמר: "עדין לא הצלחנו לפענח מי הפיץ את העלונים, אך אנו חושבים שמי שעשה זאת ידע בדיוק מה הוא עושה. לא נשכח שמפלגת הבית היהודי כרתה ברית עם יאיר לפיד, ברית שהשאירה את תנועת ש"ס באופוזיציה. ברית שלקחה לאברכים את מעט השקלים שהמדינה נתנה להם. אני יודע שישנו כעס בכל הארץ, אך בבת-ים הכעס גדול הרבה יותר, כיוון שהיו כמה חברים בבית היהודי שהבטיחו לנו שהם ימחו על העוולות, אך לא עשו זאת. לכל מקרה זה לא נוגע אלינו. בבת-ים בוודאי שבני התורה לא יבחרו בבית היהודי".

תמיכה רחבה

לאחר שלפני שבועיים קיבלו ראשי תנועת שס בבת-ים, בנימין אלחרר ורפאל ברנז, את מכתב התמיכה ממרן הגר"ע יוסף. ואף החתימו את כל רבני העיר על מכתב תמיכה נוסף, הגיעו השניים לביתם של מרן הגראי"ל שטיינמן, ומרן הרב חיים קנייבסקי. ברנז ואלחרר התברכו על ידי הרבנים, ואף זכו להצטלם איתם.

בכניסה לביתו של הגר"ח קנייבסקי, ספרו בני ביתו של הגר"ח, כי בימים שלפני כן, הגיע אחד הפוליטיקאים לבית הגר"ח, וביקש להתברך ולהצטלם עם הגר"ח, לפני כן, סיפר להם כי לפני כן הוא התברך ע"י הגראי"ל, ואף קיבל ממנו מכתב תמיכה. בני הבית שאלו את הגר"ח אם הוא מסכים לכך. אך הגר"ח ענה שהוא תומך אך ורק בתנועה חרדית, ולא הסכים להצטלם עם הפוליטיקאי. כמו כן, משביקשו בני ביתו של הגר"ח, שיראה להם הלה את מכתבו של הגראי"ל, סיפר להם אותו פוליטיקאי כי המכתב הוא סודי. דבר שהבהיר להם עד כמה חכם הוא מרן הגר"ח קנייבסקי.






 

אין תגובות: