יום ראשון, 8 בספטמבר 2013

רגע לפני שטס לאומן ר' מוטי בוסקילה בטור מיוחד לראש השנה: הפוליטיקאים והתקשורת גם יחד, הם אלו שגרמו לפירוד העם. להגברת השנאה, לריבוי המחלוקת. שנדע שפוליטיקה זה משחק מסוכן. שנבין שתקשורת חילונית מוצצת דם. נברח מהפוליטיקה, נברח כמו מאש. נשאיר לגדולי ישראל את ההחלטה במי עלינו לתמוך. לא ניתן ליום בחירות אחד לזרוע הרס וחורבן לשנים רבות.


 



 


ר' מוטי בוסקילה על ציון רבי נחמן מברסלב באומן


הזמן עובר, עובר מהר.
 
נדמה שרק לפני כמה ימים שמענו את שליח הציבור אומר "ה' שמעתי שמעך יראתי".
 
נדמה שרק לפני כמה ימים שמענו את בעל התוקע מברך לשמוע קול שופר.
 
נדמה שרק לפני כמה ימים אמרנו כולנו בהתלהבות "אתה בחרתנו מכל העמים. אהבת אותנו, ורצית בנו".
 
נדמה שרק אתמול אמרנו בתפילה "איזו לדבר, איזו לרעב ואיזו לשבע". הזמן עובר.
 
מדוע רק בערב ראש השנה אנו נזכרים שהזמן עובר מהר?. מדוע רק בערב ראש השנה אנו מבינים עד כמה הבלי העולם מוליכים אותנו שולל?.
 
מדוע?, כי אנו בני אדם. אנו עשויים מבשר ודם, והיצר הרע עשוי מאש. אבל אנו צריכים להבין שהזמן עובר. עובר מהר.

בעוד ארבעים ושמונה שעות, נעמוד כולנו בתפילה ובתחנונים לפני מי שאמר והיה העולם. כולנו נתפלל שנזכה לשנה טובה. שנה של בריאות. שנה של פרנסה. אבל אולי כדאי שכולנו השנה נתפלל פחות על עצמנו, והרבה יותר על חבירנו. כך נראה לבורא עולם, שאנו באמת בני אב אחד. הרי אין דבר שיותר משמח אבא, מאשר לראות את בניו דואגים זה לזה. מתפללים זה על זה. אין סנגוריה גדולה מזו.

אולי אנו לא שמים לב. אולי הזכרון שלנו קצר. אולי אנו אדישים. אבל אסור לנו לשכוח איזו שנה קשה עברנו. כולנו יחד. שלא נשכח שרק לפני קצת פחות משנה, הותקפנו בעשרות טילי קאסם. והקב"ה הציל אותנו מידם של בני עוולה.

שלא נשכח כמה אנשים שהיו איתנו, היום הם כבר לא כאן. שלא נשכח כמה אנשים שוכבים להם חולים וחסרי אונים בבתי החולים. ואנו, אנו ב"ה בריאים ושלמים.

כולנו יחד צריכים בראש השנה, להתגבר כארי אחד בשביל השני. הרי רק שנהיה מאוחדים נזכה לגאולה פרטית וכללית. לא איחוד פוליטי, זה שטויות. איחוד פוליטי זה לא הסכם, זה עסקים. האיחוד שבורא עולם אוהב, זהו איחוד שבא מאהבה, מדאגה. בלי אינטרס. שנדע ונבין שכולנו אחים.

בראש השנה נעמוד כולנו בפני מי שאמר והיה העולם. נעבור לפניו כבני מרון. ומה נגיד לו?, שהיינו יותר מידי עסוקים בעצמנו?, ששכחנו את התכלית?, ששכחנו לשם מה באנו לעולם?.

בראש השנה הזה, כולנו יחד צריכים לבקש מבורא עולם דבר אחד, שירחם עלינו. שיקבץ אותנו. שיקרב אותנו אליו. לצערי הרב, הפוליטיקאים והתקשורת גם יחד, הם אלו שגרמו לפירוד העם. להגברת השנאה, לריבוי המחלוקת. שנדע שפוליטיקה זה משחק מסוכן. שנבין שתקשורת חילונית מוצצת דם. נברח מהפוליטיקה, נברח כמו מאש. נשאיר לגדולי ישראל את ההחלטה במי עלינו לתמוך. לא ניתן ליום בחירות אחד לזרוע הרס וחורבן לשנים רבות.

בראש השנה הזה, נתפלל כולנו על גדולי ישראל. על תלמידי החכמים שמוסרים נפשם על התורה. על אלו שאינם מתחשבים בגזרות הקשות, ויושבים וממיתים עצמם באוהלה של תורה.

בראש השנה הזה, נתפלל כולנו על עשרות אלפי אחינו החולים, הזקוקים לרחמי שמים. אלו השוכבים אומללים בבתי החולים. אלו שלא מצליחים לחייך. אלו שנאנקים מכאבים מחוברים למכשירים. נתפלל על הילדים החולים במחלות הקשות רח"ל. נבקש מבורא עולם שיגאל אותם מייסוריהם ויחזירם בריאים ושלמים לחיק הוריהם.

בראש השנה הזה, נתפלל כולנו על אחינו הנתונים בצרה ובשבי. אלו הנתונים בשביו של היצר הרע. אלו שלא זכו לטעום טעמה של תורה מהו. אלו שבס"ה הם תינוקות שנישבו. אבל אחרי הכל הם אחים יקרים שלנו. הם לא עושים כלום בזדון. הם מורעלים מסביבה עוינת. אבל בסה"כ הם אחים שלנו.

בראש השנה הזה, נבקש מבורא עולם שעם ישראל יזכה לראות בעיניים פקוחות את בואו של משיח צדקנו. שיאמר די לצרותינו. שיקרב נידחים. שירחיק מקטרגים.

יהי רצון, שנזכה כולנו לשנה טובה ומבורכת. שנה של בריאות והצלחה. שנה של אהבת חינם ועשיית חסד. שנה של איש לרעהו יעזור, ולאחיו יאמר חזק.

אין תגובות: