יום חמישי, 24 באוקטובר 2013

אחד על אחד: אפרים גלעד עם ר' מרדכי בוסקילה חבר המועצה הדתית בת-ים.



 
ר’ מרדכי בוסקילה (35), אב ל 5.
חבר המועצה הדתית בבת-ים, נאמן ביתו ועוזרו האישי של הגאון רבי יוסף בר שלום שליט”א – רבה של בת ים, מעסקני העיר הבולטים למען הציבור החרדי בבת ים, ואיש תקשורת.                    
מהפכת התשובה


למרות גילו הצעיר יחסית, מוכר ר’ מרדכי בוסקילה כבעל השפעה גדולה בציבור החרדי בעיר, ידוע כלוחם גדול למען הציבור התורני, ונחשב לנאמן ביתו של המרא דאתרא של בת ים, הגאון רבי יוסף בר שלום שליט”א, כאשר כבר למעלה מחמש עשרה שנה משמש כעוזרו האישי. בעשייתו הברוכה ניתן למצוא, כי בוסקילה פתח בשנים האחרונות שני בתי כנסת, כולל אברכים, כולל נץ, וישיבה לבעלי תשובה בבת-ים, ואף זכה לחבר חמישה ספרים, בהלכה ובאגדה.

- מה לבעל תשובה, שעוסק בזיכוי הרבים, לפעילות פוליטית?

“את האמת, האכזבה הגדולה ביותר שלי, שאיכשהו נגררתי למשחק הפוליטי. גם היום שלצערי אני חלק מהמשחק הזה, אני מודה ומתוודה שכולי תפילה לבורא עולם שישמור עלי שלא אחטא. אבל בכל זאת כשאתה נמצא בלב לבה של תנועת התשובה, אתה לא פעם מוצא את עצמך עומד מול פוליטיקאים ומתחנן לקבל סיוע למען הכלל. מה שכן, אני יכול להרים את עיני כלפי שמיא, ולומר בלב שלם, שמעולם לא הסכמתי לקבל טובת הנאה משום פוליטיקאי שיפגע בדרך שהתווה לנו מו”ר שליט”א, שום תגמול לא יבוא על חשבון פגיעה בדרך האמיתית”.

- קצת מוזר שעוד בהיותך בעל תשובה צעיר לימים, פעילותך התורנית הדהדה בכל רחבי העיר...

”אם תסקור כל עיר ועיר, תראה שבסופו של דבר בעלי התשובה הם אלו שעושים את המהפכה. אני באמת לא אוהב ולא רוצה לדבר על מה שעשיתי. מה עוד שבאמת לאמיתה, אנו לא עושים כלום בעולם הזה, הקב”ה החליט שבעיר כך וכך תהיה פעילות תורנית כך וכך, ופלוני אלמוני יזכה לעשות כך וכך. אני לא מחבב למשל את אלו שמפרסמים את הפעילות הרוחנית אותה הם עושים. ממש משתמשים בכתרה של תורה”.

- מי הרבנים שמשפיעים עליך יותר מכל?

”אז ככה, בגדול מרן מאור ישראל הגר”ע יוסף זצוק”ל הוא בשבילי בגדר של מלך ישראל, חציו אדם וחציו מלאך. אך יבדלו לחיים טובים וארוכים המרא דאתרא הגר”י בר שלום, והרה”ג חיים רבי, הם אלו שמתווים לי את הדרך הנכונה והבטוחה. ידוע שכל אדם מחובר גם לצדיק מעולם האמת, ואני יכול לומר בפה מלא שיש לי אהבה עזה לרבי נחמן מברסלב, אהבת ישראל בוקעת מספריו, הוא לא מוכן לוותר על שום יהודי באשר הוא”.
 
- איך החל הקשר עם המרא דאתרא?
 
”את האמת, גם אני עד היום לא מבין על מה הזכות שנפלה בחלקי. אנשים לא מבינים מי זה הגר”י בר שלום, תורה וענווה במקום אחד, אני זוכר שפעם הגעתי לקבל ברכה מפיו של מרן מאור ישראל זצוק”ל, ובסיום מרן אמר לי ’תמסור ד”ש חם לרבי יוסף’... אני בטוח שזכיתי להתקרב לרב אך ורק מפני שהרב ראה את מסירות הנפש והאהבה שיש לי כלפיו, זה אבי, מורי, אלופי ורבי. תבין, כשחזרנו בתשובה, היינו קבוצה של 300 בחורים בבת-ים, הגר”י בר שלום היה דואג לנו כאילו אנו בניו, היינו סועדים אצלו בשבתות ובחגים, אתה מבין על מה מדובר? והיינו מגיעים בקבוצות”.
 
- מתי התחלת לשמש כעוזרו?
 
”כשהייתי בן 19 , באמצע שירותי הצבאי, קבלתי טלפון מהרה”ג אליהו בר שלום, בנו של המרא דאתרא, הוא ברוב ענוותנותו, סיפר לי שהרב רוצה שאני אהיה נהג שלו, ושאל אותי אם אני מסכים אני זוכר שקפאה לי היד, הוא חשב שהשיחה נותקה, אמרתי לו מה זאת אומרת, ברור, מתי מתחילים? ואני זוכר שבנסיעה הראשונה שלי עם הרב, רעדה לי הרגל על דוושת הגז, הרגשתי במבחן נהיגה”...
 
- אתה ידוע כתומכו של חבר המועצה רפאל ברנז, זה לא הופך אותך לאישיות פוליטית?
 
”בכלל לא. כל בעלי התשובה בעיר, רואים בברנז אחד שפועל רבות למענם, רואים בו בעל תשובה אשר לוחם את מלחמתם האילמת. ברנז מוכר כשליחו של מרן מאור ישראל זצוק”ל, אל תשכח שהוא נחשב לפעיל ש”ס כבר עשרים שנה. היה מנהל אזור, יו”ר מועצה דתית, סגן ראש עיר, חבר מועצת עיר, והכול מטעם תנועת ש”ס, ככה שיש לו רזומה לא מבוטל. אני תקווה שנראה אותו עוד הרבה זמן עוזר לתושבי העיר”.
 
- ואיפה אתה רואה את עצמך ממוקם בעשייה הפוליטית?
 
”ברוך השם לתנועת ש”ס יש היום יו”ר שיודע בדיוק מה מתאים לכל אחד ואחד. אני בטוח שהוא יודע מה מתאים לי, ככה שבעצם אין לי בחירה, רק מחכה כמו כולם לעשות את מה שיטילו עלי”.
 
- רגע מרגש?
 
”אין ספק שהולדת הבנות שלי זהו הרגע המרגש ביותר, אין משהו שמשתווה לגודל הריגוש שאתה מקבל כזאת מתנה מהקב”ה”
 
- רגע עצוב?
 
”שאני לא מצליח ללמוד תורה בישוב הדעת, והלימוד הוא ‘מת’, אז בלילה כשאני יושב עם עצמי ועושה חשבון נפש, אני מבין עד כמה היצר הרע גרר אותי לדמיונות העולם הזה, והשכיח ממני את הדעת שהעולם הזה עובר מהר מדי”.
 
- משפט לסיום...
 
”תודה רבה לבורא עולם על הכול. על הטוב ועל מה שלא טוב. ויהי רצון שנבין שמה שנראה לנו לא טוב זה הכי טוב בשבילנו”.


המדור פורסם בעיתון "יום ליום" (מוסף שבועי עמוד 20)

ערב שבת קודש פרשת חיי שרה כ' בחשון תשע"ד (24/10/2013)

אין תגובות: